Klacht: Nutteloze NON-Oplossingen en afwimpelen door PostNL. Schandalig…

op 17 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

3SKABE002018389

Track & Trace: “Bezorgmoment 08:30 en 13:00″

Op vrije zaterdag om 8:00 speciaal hiervoor naar kantoor gegaan om tussen 08:30 en 13:00 dit belangrijke pakketje in ontvangs te nemen.

Track & Trace om 13:42 ” Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd.”
Track & Trace om 14:00 ” Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd.”

Track & Trace om 14:49 ” Excuses voor de vertraging. Uw zending wordt zo snel mogelijk bezorgd.” (Bijlage)

7 minuten later… (Ik zit dus nog al die tijd alleen maar te wachten op pakket)
E-mail van PostNL 14:56 ” Bezorgpoging niet geslaagd, we komen opnieuw langs…” (Bijlage)

Track & Trace 15:32 “We hebben u gemist, we komen nog een keer”
“We hebben u om 14:54 gemist. Wat komt u uit?” (Bijlage)

Hoe is het mogelijk…!!! PostNL is eenvoudigweg NIET geweest. En heeft dus ook geen bericht met de ‘niet thuis-code’ in de brievenbus gedaan. De bezorger zou mij dan tegen het lijf zijn gelopen, omdat ik al de hele dag postte bij de brievenbus.

Ik heb gebeld met de klantenservice, maar die vriendelijke en begrijpende dame, die het erg vervelend vond voor mij, had geen enkel mandaat om mij echt te kunnen helpen. Zij had slechts mandaat om mij te pareren en te vertellen dat mijn pakket eerst maandag zou worden bezorgd. Zij kon NIETS voor mij doen en MOCHT mij dus niet verder helpen.

In PostNL termen staat dit, deze site lezende, gelijk aan ‘OPGELOST’…

Terwijl ik aanbood om dan maar zelf naar het sorteercentrum te gaan en aldaar op de bezorger te wachten, om zodoende de schade te kunnen beperken. NEEN zij MOCHT mij niet helpen i.v.m. de VEILIGHEID?

Wat is er ‘onveilig’ aan wanneer zij een seintje geeft naar het centrum / de bezorger en ik me daar legitimeer vergezeld van alle in deze zaak inmiddels verzamelde gegevens en papieren?

Ik ben zeer benieuwd wanneer de zaak op deze site als “OPGELOST” zal worden bestempeld. Deze zaak wordt namelijk niet opgelost. Zoals zo vele zaken die hier wel als “OPGELOST” worden bestempeld.

Wat een schande dat PostNL niet een soort van ‘Operations Afdeling’ met doelgerichte procedures heeft om dit soort calamiteiten op te vangen, in plaats van klanten de dupe te laten worden van het ondeugdelijk ‘protocol’: AFWIMPELEN !

Als ik zo met mijn klanten zou omgaan, had mijn 35 jarig bedrijf niet meer bestaan. Schande. Overigens, ook mijn privé en zakelijke klantgegevens zijn een rommeltje.
Correspondentieadres maatschappij verkeerd. Niet te wijzigen.
e-mail adressen inmiddels veranderd. Niet te wijzigen.

Dit is niet de eerste keer dat mij dit overkomt. Twee handen zijn niet genoeg om deze voorvallen op te tellen.

Reden waarom IK als het even kan niets meer met PostNL doe.
Ik heb het echt gehad met PostNL.

U kunt dit nooit meer goed maken.

Met vriendelijke groeten, zas . . .

Gewenste Oplossing:

Het op zijn minst TRACHTEN MIJN eerdergenoemde oplossing PROBEREN uit te voeren had nog enige tevredenheid kunnen brengen.

Ik ben inmiddels druk doende alternatieve oplossingen te vinden voor een operatie waarbij de inhoud van het pakket van essentieel belang is.

Er zal mijns inziens geen sprake meer kunnen zijn van tevredenheid. Deze gang van zaken is door PostNL met alle goede wil met geen mogelijkheid meer op te lossen dan wel goed te maken. Om de operatie alsnog te doen slagen moet ik deze naar elders verplaatsen. Hierdoor zal maandag dan ook niemand op het afleveradres aanwezig om het, dan inmiddels nutteloos geworden, pakket aan te nemen.
Stuurt u het maar: RETOUR AFZENDER !

Dank voor uw aandacht.

(3 Screenshots bijgevoegd. Ik zie echter \"C:\\fakepath\\naam bestand\". Ik hoop niet dat dit betekent, dat PostNL geen Macintosh \'browsepath\' kan volgen.) Denk inmiddels dat dit gedeelte niet naar PostNL gaat?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 17 augustus 2017 om 14:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht op deze site. Uw geeft aan dat u niet tevreden bent over de bezorging van de pakketten op uw adres. Dit betreur ik ten zeerste, ten eerste mijn excuses voor dit ongemak. Ik geef graag een toelichting.

U geeft aan dat een gewoon op het adres aanwezig was toen de u deze scan kreeg, de bezorger hoort hier natuurlijk aan te bellen. Ik heb hier gelijk een melding van gemaakt. De teamleider gaat dit nu bespreken met de bezorger zodat hij de volgende keer wel gewoon netjes aanbelt. Ik ga er dus vanuit dat dit niet weer gebeurt! Het is inderdaad niet mogelijk om naar het depot te rijden om dit pakketje weer op te halen, dit komt omdat het pakketje weer terug gaat in de sortering zodat het de volgende dag bezorgd kan worden. Ik zie dat u ondertussen het pakketje al hebt opgehaald op de locatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 18 augustus 2017 om 08:08 geantwoord

1. Geheel zoals verwacht vind ik dit GEEN oplossing... Maar AFWIMPELEN...

De teamleider gaat bespreken met bezorger, waarmee PostNL er van uit gaat dat het niet weer gebeurt. Dit zou mogelijk dus slechts een oplossing voor de toekomst kunnen zijn. Uit de uitgebreide historie hier en elders blijkt reeds zonneklaar dat dit onzin is en faalt. PostNL kan hieromtrent slechts de hoop uitspreken. Hier dient iets in het totaalbeleid van PostNL te veranderen. (Krijg ik, als gedupeerde, overigens enige 'feed back' omtrent dit gesprek?)

Dit is echter totaal geen oplossing voor mijn klacht, de ramp die ik met veel bijkomend ongerief met behulp van vele anderen heb moeten voorkomenen, de logistiek en de hierdoor geleden hoge financieële schade. (Het verplaatsen, middels derden, van een operatie.)

Het pakket (dat op ZATERDAGOCHTEND zou moeten zijn aangeboden) is VIER DAGEN LATER, dus pas op WOENSDAG opgehaald op de locatie. De operatie heb ik, t.g.v. het niet meewerken door PostNL aan een ECHTE OPLOSSING ZATERDAG moeten verplaatsen, om zodoende dus te worden uitgevoerd op een geheel andere locatie, waardoor het niet bezorgde pakket inmiddels geheel overbodig was geworden. Dat het pakket inmiddels werd opgehaald, in tegenstelling tot wat PostNL in vele andere gevallen wel meent te kunnen stellen, werkt dan ook in het geheel NIET meer mee aan een oplossing.

Er wordt gewoonweg niet ingegaan op mijn klacht en argumenten. Ik heb onder meer aangegeven het pakket: \"RETOUR AFZENDER\" te sturen.

Noch de ondernomen actie(s) noch de uitlatingen in de zogenaamde \\\\\\\"OPGELOST\\\\\\\" posting van PostNL dragen bij aan een voor mij bevredigende oplossing.

Deze zaak is dus NIET OPGELOST!!!

De post van PostNL vermeldt mijn naam en is ondertekend met slechts PostNl. Geen namen bij PostNL?
PostNL gebruikt mijn naam in haar reactie, welke dus onvermijdlijk ook op klacht.nl verschijnt.
Dit is niet juist.

2. Hoe komt het dat mijn volledige voor- en achternaam, onbeschermd, op klacht.nl staat aangegeven in plaats van slechts mijn gebruikersnaam? Dit zou niet mogelijk moeten zijn. Wilt u deze onmiddellijk veranderen, VOORAL OOK in het antwoord van PostNL, naar de gebruikersnaam! (Ik heb zelf al iets kunnen aanpassen door in mijn (beschermd?) profiel dan maar mijn voor- en achternaam beide te veranderen naar mijn gebruikersnaam.)

Met vriendelijke groet, zas01

Reactie van de melder van de klacht zas01 zas01

1 maand geleden - Nog steeds geen enkele reactie van PostNL.

Alle klachten die gemeld zijn door zas01 zas01