Klacht: Spookrekening

op 06 november 2018 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nuon beweert dat ik in een half jaar 800 kub gas heb verbruikt.
Nu moet ik bijbetalen maar de exacte meterstanden zijn natuurlijk niet beschikbaar.
Daarvoor kunnen ze nu naar de rechter, ze sturen wel een inkassoburo maar ik wil eerst het exacte verbruik weten.

Exacte berekening van wat ik verbruikt heb en een betalingsregeling - 150 euro voor de administratieve werkzaamheden welke ik gehad heb door hun wanbeleid.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

3 maanden geleden - Geachte mevrouw Leerentveld, Ik zag uw klacht op deze website en neem deze in behandeling. U geeft aan dat het gasverbruik dat wij in rekening brengen niet klopt. Wat is uw mening van wat u in die periode heeft verbruikt? Als u van mening bent dat het verbruik niet klopt, dan vragen wij u om hier bewijs van te sturen. Mijn collega heeft op 11 oktober een e-mail verzonden waarin zij om foto’s van de meter vraagt. Heeft u deze naar ons verzonden? Met vriendelijke groet, Eugene Nuon Webcare

Reactie van de melder van de klacht Lisa888

2 maanden geleden - Nuon stuurt een spookrekening, ik zou 800 kub gas hebben gebruikt in een half jaar tijd terwijl ik geen gastoestel had in die tijd. Ik stuur een aangetekende brief waarin ik de rekening betwist en vraag om bewijs dat ik dit verbruikt zou hebben. Antwoord blijft uit, wel wordt ik benaderd door een incassoburo en Flanderijn deurwaarders. Via deze site wordt me verteld dat ik bewijs moet aanleveren. Bewijs dat hun zelf ook hebben in de vorm van foto,s van mijn meterstanden. Inmiddels een andere leverancier gevonden en daar betaal ik wel het normale tarief. Tot mijn verbazing komt Nuon me vandaag afsluiten wordt me verteld via een kaartje dat ze in de postbus hebben gegooid. Ik ben heel benieuwd of ze dat kunnen doen terwijl er een andere leverancier hier energie levert. Mochten ze dit doen dan hebben ze gelijk vandaag een nieuwe rechtszaak erbij. Mochten ze dit hier gelijk neerzetten als dat de klacht opgelost is dan zal ik het steeds opnieuw hierneer zetten zodat mensen zien dat het niet opgelost is.

Alle klachten die gemeld zijn door Lisa888