Klacht: Nuon komt afspraken niet na, niet eerlijk en betrouwbaar!

op 14 januari 2019 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Enkele weken geleden heb ik via de website van Nuon ivm aflopende contract een chat gesprek gehad met een medewerker van Nuon. Tijdens dit gesprek heb ik de medewerker verteld dat ik de afgelopen dagen door verschillende energieleveranciers met aantrekkelijke cashback acties ben benaderd voor een eventuele overstap. Al deze energieleveranciers heb ik geweigerd, omdat ik mijn contract bij Nuon wil verlengen. En om deze reden heb ik de medewerker gevraagd om een leuke aanbod te krijgen ter verlenging van mijn huidige contract. Vervolgens is de medewerker van Nuon met een aanbod gekomen. Ik zou een eenmalige cashback van 250 euro ontvangen en 10% korting op mijn gastarief. Na aanleiding hiervan heb ik de medewerker verteld dat ik er over na wil denken (met me partner bespreken) bij akkoord van dit aanbod ga ik het telefonisch afhandelen.
Nu heb ik enkele dagen geleden met de klantenservice van Nuon gebeld voor verlenging van mijn contract onder de aangeboden voorwaarden. Er wordt mij verteld dat deze aanbod niet geldig is, omdat de chat medewerker iets heeft beloofd wat niet kan of mag. Dit vind ik niet de juiste wijze van zaken doen! Dit is niet eerlijk! Wat is beloofd is beloofd. Afspraken worden gemaakt om na te komen en niet om mensen te lokken voor een nieuwe contract!

Gewenste Oplossing:

De beloofde cashback korting van 250 euro en een eenmalige vergoeding voor de beloofde 10% op gas. Deze vergoeding kan worden berekend door naar mijn totale gasverbruik te kijken in euro’s van de laatste jaarafrekening. Wanneer mijn verzoek wordt nagekomen ben ik bereid om in de komende jaren een overstap terug te maken naar Nuon.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

4 maanden geleden - Beste heer Tunc,Vervelend om te lezen dat u een aanbod heeft gekregen waar u geen gebruik van kunt maken. Als u dit direct had afgesloten hadden wij dit uiteraard alsnog nagekomen.U heeft echter de juiste informatie gekregen op het moment dat u weer contact met ons had. Ook waren onze tarieven en aanbiedingen op dat moment alweer gewijzigd. Uiteraard betreuren wij de gang van zaken. Als tegemoetkoming voor de situatie willen we u bij een nieuw contract een cashback aanbieden van €100 ter compensatie. De korting op gas kunnen we u echter niet geven. We horen graag of u hier akkoord mee gaat. Met vriendelijke groet, Jeppe

Reactie van de melder van de klacht Mustafatunc

4 maanden geleden - Dit accepteer ik niet! Er wordt nog steeds niet eerlijk gehandeld. Ik heb tijdens ons telefonisch gesprek met uw collega, dezelfde vraag gesteld, wat nou als ik op dat moment uw aanbod had geaccepteerd? Uw collega heeft aangegeven dat het systeem het alsnog niet zou accepteren en het automatisch eruit zou gooien. Dit heeft uw collega aangegeven! Ik ben bereid om het telefonisch gesprek opnieuw te luisteren! U geeft in uw voorgaande mail dat ik echter de juiste informatie heb gekregen op het moment van bellen. Dit klopt ook niet. Blijkbaar heb ik op dat moment dus ook niet de juiste informatie verkregen, gezien uw voorgaande reactie. Momenteel ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier. Ik ontvang binnenkort van Nuon een afrekening tot de periode van overstap. Al deze gebeuren vind ik niet netjes. Ik ben de afgelopen 5 jaar (ongeveer) een tevreden klant geweest van Nuon. Mijn facturen zijn altijd netjes op tijd door Nuon geïncasseerd en heb nooit een betalingsachterstand opgelopen. Voor dit jaar wilde ik mijn contract bij Nuon nogmaals verlegen, echter is de wijze van handelen niet acceptabel. Om deze reden vind ik dat een onderneming als Nuon, mij een tegemoetkoming verschuldigd is. Als tegemoetkoming voor de situatie wil ik een korting van 250 euro (de beloofde cashback korting) en in plaats van 10% korting op gas (wat ook is beloofd en volgens Nuon niet kan worden gegeven) eenmalig een korting van 100 euro voor gas, ter compensatie van al deze niet correct handelende wijze..Met vriendelijke groet,Mustafa Tunc

Bericht van Nuon

4 maanden geleden - Hallo meneer Tunc, jammer om te lezen u zich niet in de geboden oplossing kunt vinden. U heeft een onjuist aanbod gekregen. Dit is ontdekt, en er is vervolgens aangegeven dat u er geen gebruik van kunt maken. Als er een fout is gemaakt is het logisch dat wij dat corrigeren.Omdat wij u waarderen als klant willen we u een compensatie bieden in deze situatie omdat we begrijpen dat u teleurgesteld bent. De eisen die u stelt kunnen we echter niet toekennen. We bieden geen korting op gas, en ook geen welkomstcadeau.Wat we wel bieden is een coulance vergoeding van €100 bij het aangaan van een nieuw contract bij ons. Mocht u daar interesse in hebben dan horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Jeppe

Reactie van de melder van de klacht Mustafatunc

3 maanden geleden - Klopt, het is heel erg logisch, dat een fout wordt gecorrigeerd. Er is verkeerd gehandeld tegenover mij en dat moet nu worden gecorrigeerd. Hoe dat kan, heb ik in de voorgaande email aangegeven. Ik ben reeds overgestapt naar een andere energieleverancier. Gisteren heb ik de meterstanden doorgegeven. Ik verwacht binnenkort een afrekening van Nuon. Op deze afrekening wil ik een coulance vergoeding van 250 euro. Bij mijn huidige energieleverancier heb ik een contract voor een jaar afgesloten. Als deze coulance vergoeding van 250 euro wordt verstrekt ben ik bereid in de toekomst een overstap terug naar Nuon te maken. Een coulance vergoeding van 100 euro accepteer ik niet!Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,Mustafa

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 05 februari 2019 om 16:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer Tunc,

Het aanbod dat ik u heb gedaan is het uiterste dat wij u bieden. Tevens is het aanbod op voorwaarde van een nieuw contract. Uw wens om een coulance vergoeding zonder contractuele verplichting begrijpen wij niet, daar uw klacht ging over een welkomstcadeau bij een contract. Wij betreuren het dat wij niet nader tot elkaar kunnen komen.

Met vriendelijke groet, Jeppe

Heeft op 15 februari 2019 om 16:27 geantwoord

Ik ga zeker niet akkoord met de geboden oplossing, want ik zie het niet als een oplossing! Een klacht is een gratis advies waar men zijn voordeel mee kan doen. Bij Nuon wordt er steeds eromheen gesproken, terwijl niemand naar de oorzaak kijkt! Ik ben overgestapt naar een andere energie leverancier, omdat het probleem van Nuon mijn probleem is geworden en de beloofde afspraken niet zijn nagekomen. Om deze reden was ik genoodzaakt om over te stappen!
Mijn vertrouwen in Nuon is enorm beschadigd! Dit heb ik Nuon met mijn standpunt duidelijk gemaakt. Dit is door Nuon niet voldoende serieus genomen.
Al deze slechte ervaring ga ik op sociaal media en met mijn familieleden, kennissen en ouders die al bijna 20 jaar een trouwe klant zijn van de Nuon delen...

Reactie van de melder van de klacht Mustafatunc

3 maanden geleden - Ik ga zeker niet akkoord met de geboden oplossing, want ik zie het niet als een oplossing! Een klacht is een gratis advies waar men zijn voordeel mee kan doen. Bij Nuon wordt er steeds eromheen gesproken, terwijl niemand naar de oorzaak kijkt! Ik ben overgestapt naar een andere energie leverancier, omdat het probleem van Nuon mijn probleem is geworden en de beloofde afspraken niet zijn nagekomen. Om deze reden was ik genoodzaakt om over te stappen! Mijn vertrouwen in Nuon is enorm beschadigd! Dit heb ik Nuon met mijn standpunt duidelijk gemaakt. Dit is door Nuon niet voldoende serieus genomen. Al deze slechte ervaring ga ik op sociaal media en met mijn familieleden, kennissen en ouders die al bijna 20 jaar een trouwe klant zijn van de Nuon delen...

Alle klachten die gemeld zijn door Mustafatunc