Klacht: niet corrrecte jaarafrekening

op 02 december 2009 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Geachte,

vandaag ben ik wederom met stomheid geslagen hoe de Nuon met haar klanten omgaat. Ik heb nu al sinds mijn laatste jaarafrekening ( waar ik een bedrag van € 1200,- moet bijbetalen onduidelijkheid hoe dit is ontstaan. Eerst was het dat ik te weinig termijen zou hebben betaald en dat er hierdoor een achterstand was ontstaan. Nu ik inmiddels heb aangetoond dat dit niet het geval is geven jullie nu aan dat het komt omdat mijn vorige meterstanden zijn ingeschat en dat deze inschatting dus te laag was. Hoe kan het nou in godsnaam mogelijk zijn dat je met een gezin van 4 personen op een gebruik van ruim € 320,00 zit.??? Aangezien mij vandaag geen andere keus werd gelaten dan een betalingsregeling aan te gaan voel ik mij toch genoodzaakt om hiervoor mijn rechtsbijstand in te schakelen om deze kwestie verder voor mij af te handelen. Ik kan mijzelf het niet permiteren om het risico te lopen dat wij thuis geen stroom meer hebben, en hierdoor kom je letterlijk met je rug tegen de muur te staan. Bij het afsluiten van de betalingsregeling werd mij ook te kennen gegegeven dat er nog een extra bedrag van € 55,00 in rekening zou worden gebracht. Is er ook een mogelijkheid om mijn opgedaande kosten te verhalen die ik heb gemaakt door jullie fouten??? Zoals het tot 2 jaar geleden hanteren van een foutief woonadres of meer recent de contact ontbinding die werd doorgevoerd zonder dat ik hier opdracht toe heb gegeven ( 6 maanden geleden ) ???

Nee daarover word alleen gezegt ja sorry dat is niet geheel goed gegaan maar daar stopt het dan ook mee.

Ëén ding is zeker ik ga dit tot op de bodem uitzoeken en laat hier geen middel in onbenut want ik weet zeker dat ik in mijn gelijk sta…

Bericht van Nuon

9 jaren geleden - Geachte Huibert, Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de betalingsregeling en uw energieverbruik. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite. Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen. Met vriendelijke groet, De Nuon medewerker

Reactie van de melder van de klacht huibert

9 jaren geleden - En nu geven jullie aan dat mijn klacht is opgelost??? hoe dan door hier even een standaard reactie te plaatsen, hou toch op zeg. Er is nog helemaal niks geregeld en dat gaat nu wel gebeuren maar wel via de rechter en niet anders

Bericht van Nuon

9 jaren geleden - Geachte Huibert, Aangezien u geen reactie meer heeft geplaatst op dit forum, ben ik ervan uitgegaan dat uw klacht was opgelost. Uit uw bericht van 22 december 2009 maak ik echter op dat dit niet zo is. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn alsnog telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, De Nuon medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door huibert