Klacht: Consequent verkeerde gegevens hanteren

op 13 augustus 2019 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Telefonisch gesprek op 78 over contractverlenging verliep eerst moeizaam maar uiteindelijk dachten wij naar tevredenheid. Nieuwe contract ontvangen waaruit bleek dat alleen klantennummer was gewijzigd (we moesten n.l. Opnieuw klant worden ). Veranderd moest worden: het gebruik, consumententarief i.p.v. al jarenlang hardnekkig onjuist vasthouden van Nuon aan zakelijk gebruik en daaruit volgend nieuw -lager- tarief. Het nieuwe contract bleek ongewijzigd, behalve het tarief: i.p.v. het afgesproken bedrag van € 216,00 werd het termijnbedrag € 278,00! Opnieuw gebeld op 98 (wachttijden erg lang: meer dan 20 minuten is geen uitzondering). Zaak wordt uitgezocht! Nuon stapelt fout op fout.

Dat het contract p.o. Wordt vernieuwd zoals afgesproken met Nuon op 78.
Onder vermelding van excuses voor alle overlast, ergernis en ongemak. Nog even daargelaten de negatieve energie en de verspilde belminuten. En het feit dat daar weer dagen overheen gaan voordat de gewenste oplossing er ligt.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

1 week geleden - Geachte Donnalupa07,Ik zag uw bericht hier en neem deze in behandeling. Hierbij geef ik mijn reactie. Vervelend dat u niet met ons in contact kon komen. Sorry daarvoor. Het bedrag van € 216,00 is uw termijnbedrag. Dat is een voorschot op uw verbruikskosten. Dit is dus niet het tarief. De prijs per m³ en kWh is het tarief. Als u in Mijn Nuon kijkt, kunt u vinden welk tarief nu voor u geldt. Is dit hetzelfde tarief dat u met mijn collega af heeft gesproken?Met vriendelijke groet,Eugene Nuon Webcare

Reactie van de melder van de klacht Donnalupa07

1 week geleden - Dank voor uw bericht. Uw reactie geeft helaas niet het gewenste antwoord. Het goede antwoord zou zijn dat u de gegevens wijzigt zoals op 78 is afgesproken. Wanneer gaat u dat doen en wanneer ontvangen wij dan daarvan de bevestiging en het juiste contract? In het ontvangen aanbod van 78 staat geen specificatie van de tarieven. Sterker nog: het aanbod valt niet meer terug te lezen! Alleen het termijnbedrag van €216 staat daarin. Nog even voor alle duidelijkheid de wijzigingen op een rij: Er is geen sprake van een zaak, het gaat om een consumententarief. Het gewijzigde geschatte jaarverbruik is: 5500 kwh en 1800 m3 i.p.v. 7300 kwh en 1900 m3. De tarieven zijn eveneens bijgesteld, uit mijn hoofd op ca. 19 ct. Per kWh en ca. 70 ct. Per m3. Het termijnbedrag kwam daarbij uit op € 216 p.m. in totaal per jaar dus € 2592 en geen € 3038 zoals in mijn Nuon staat. Graag wijzigen en wij zijn dan weer blije consumenten!

Reactie van de melder van de klacht Donnalupa07

1 week geleden - Dank voor uw bericht. Uw reactie geeft helaas niet het gewenste antwoord. Het juiste antwoord zou n.l. zijn dat u de gegevens wijzigt zoals op 78 is besproken. En niet zoals wij vanochtend hoorden dat alles weer moet worden uitgezocht. We hebben toch niet voor Jan met zijn korte achternaam met elkaar gesproken? In het aanbod staan het termijnbedrag van €216,00 en de gehanteerde tarieven correct. Het termijnbedrag is echter gebaseerd op de vorige, verouderde verbruikgegevens. Wij hebben de nieuwe geschatte verbruikgegevens doorgegeven en op grond daarvan is het termijnbedrag vastgesteld. Nog even voor de duidelijkheid : kWh 5500 en m3 1800. Als dat in het te wijzigen contract wordt opgenomen zijn wij weer blije consumenten.

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 13 augustus 2019 om 14:50 geantwoord

Geachte Donnalupa07,

Dank u voor uw reactie. Het termijnbedrag was al aangepast naar € 216,00. Dat was de reden dat ik de vraag over de tarieven stelde. Ik zie dat dit ook hetzelfde is als de tarieven die nu zijn geregistreerd. Via Mijn Nuon kunt u het gewijzigde termijnbedrag zien. Dat kunt u als de bevestiging zien.

Eugene
Nuon Webcare