Klacht: Betalingsregeling vervalt na overmaken te hoog bedrag

op 03 december 2009 over Nuon/Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Hallo,
ik kreeg over afgelopen en dit jaar 2 erg hoge jaarrekeningen. Ik had hiervoor een betalingsregeling afgesproken met Nuon. Op 3 november kreeg ik de bevestiging en tot mijn verbazing moest de eerste termijn al op 5 november zijn bijgeschreven op de rekening van Nuon… Tot overmaat van ramp heb ik per ongeluk de verkeerde acceptgiro gebruikt, hierdoor was het bedrag te hoog en het nummer van de AC klopte natuurlijk niet. Enige dagen later kreeg ik doodleuk een brief waarin werd aangegeven dat ik mij niet aan de betalingsafspraak had gehouden en dat de regeling is komen te vervallen!!! Ik heb meerdere keren met Nuon gebeld maar er was niets meer mogelijk. De Teamleider, mw.x die de beslissing had doorgegeven aan de medewerker van Nuon, om niets meer voor mij te kunnen/willen doen wilde mij niet te woord staan. Deze dame zat notabene naast de arme callcenter medewerker genaamd dhr. van x. Echt te triest voor worden. Inmiddels heb ik mijn klacht ook laten weten aan de energiekamer van de NMa.

Bericht van Nuon/Vattenfall

10 jaren geleden - Geachte 2ulysse,Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een vraag heeft over de betalingsregeling die is komen te vervallen.Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.Met vriendelijke groet,De Nuon medewerker

Reactie van de melder van de klacht 2ulysse

10 jaren geleden - Hallo, Mijn contractrekeningnummer is: 3007289871.

Reactie van de melder van de klacht 2ulysse

10 jaren geleden - Op 3 december wordt mij gevraagd om mijn contractrekening door te geven, op 3 december heb ik het nummer geplaatst. Tot op heden ben ik nog niet gebeld, maar ontving ik afgelopen zaterdag wel leuk een betalingsherinnering voor de nog niet betaalde jaarafrekeningen...

Reactie van de melder van de klacht 2ulysse

9 jaren geleden - Nieuws! Vandaag een brief binnengekregen van de Nuon i.p.v. het beloofde telefoontje. In de brief wordt als eerste aangegeven dat de jaarafrekening na controle van Nuon omlaag is gebracht. Hiervoor had ik enige tijd geleden een brief naar de Nuon gestuurd. Tevens is mij, voor het bedrag dat na verrekening nog openstaat alsnog een betalingsregeling aangeboden. Zeer netjes opgelost door de werknemer van Nuon, die mijn zaak heeft uitgezocht!!!

Alle klachten die gemeld zijn door 2ulysse