Klacht: Administratieve dwaling en kansloze registratie van problemen

op 08 oktober 2009 over Nuon/Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Op dit moment word mijn gezin geteisterd door een dispuut met de nuon.
Het begon allemaal met het oververbruik van 2008,
waarbij ik er voor heb gekozen niet automatisch te betalen maar zelf.
zoals met de nuon afgesproken zou de afbetaling worden voldaan met maandelijks een bedrag van min. 100,00 euro.
Het ging om een bedrag van 854,71 euro in total.
Voor het gemak ben ik begonnen met een eerste termijn van 150,00 euro,
Om vervolgens de betalingen met 100,00 euro p/mnd voort te zetten en te eindigen met 4,71 euro.
Ons maandelijks bedrag aan voorschot is naar 228,00, ook deze word door ons ieder maand voldaan.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de nuon mij 5,00 euro had gesommeerd, vanwege het te laat ontvangen van de maandelijkse voorschot maar dat ik daar niet op in ben gegaan.
Dit omdat de betaling altijd nog eerder was gedaan dan hun herinnering bij ons in de bus viel,dus de 5,00 euro heb ik niet betaald.
Nuon is op eigen houtje zonder tegenbericht de herinneringskosten van onze betalingen voor de jaarnota gaan afhalen.
Plus dat ze een betaald bedrag van 100,00 euro van 30 november 2008 zijn KWIJTGERAAKT.

Volgens de nuon ontbreekt er 124,71 euro aan afbetaling van mijn jaarafrekening, terwijl de laatste termijn is voldaan op 16 juli 2009, dit is ook terug te vinden op mijn afschriften welke wij vervolgens meerdere malen hebben doorgemaild en gefaxt naar een vijftal medewerkers, die vervolgens hier niets mee hebben gedaan.

Zelfs het incassobureau waar Nuon het wilde onderbrengen zag er geen brood in na het bewijs van betalingen die we aan hun gemaild hadden en retourneerden de hele zooi terug naar Nuon.

Vervolgens kwam er een medewerker van Nuon aan de deur wel even het geld contant ophalen, welke ik vriendelijk de deur heb gewezen, omdat hij mij niet kon vertellen hoe wij ons geld dan weer terug zouden krijgen.

Week later ontvangen we een brief dat het bedrag was verhoogd naar 428,39 .
Dit zouden we met spoed moeten betalen om een gerechtelijke procedure te voorkomen.

Meteen gebeld met Nuon, waar we eindelijk een medewerkster (mevr. x) aan de lijn kregen die verstand van haar werk had en het verdwenen bedrag op een tussenrekening opspoorde.
Hier zullen we komende maandag 5 oktober 2009 meer over horen.

Zaterdag 3 oktober 2009 ontvingen we de post van Nuon (gedateerd van 29 september 2009) dat ons contract wordt afgesloten per 25 oktober en dat we voor 8 oktober een nieuwe leverancier moeten doorgeven , omdat we anders zijn afgesloten van energie.
De enige die volgens ons in gebreke is gebleven is de Nuon en een groot aantal van zijn medewerkers , die de moeite niet nemen om iets voor de klant op te lossen.
Maar vervolgens zijn wij wel degene die met het probleem zitten en vandaar dat wij dit probleem hier kenbaar willen maken.

Mocht er iemand nog tips hebben om het hogerop te gaan zoeken, dan graag uw reacties

Bericht van Nuon/Vattenfall

10 jaren geleden - Geachte Reg en Cor,Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de betalingsregeling en de door Nuon verwerkte betalingen.Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen met u te zoeken naar een oplossing. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.Met vriendelijke groet,De Nuon medewerker

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon/Vattenfall in behandeling genomen

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon/Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Req en Cor