Klacht: NUON

op 04 maart 2010 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Omschrijving klacht

Vele malen getracht met Nuon in contact te komen over aanpassing van mijn maandbedrag. Nuon heeft eigenmachtig mijn maandbedrag verhoogd (onbegrijpelijk, want de energietarieven zijn per 1-1-2010 verlaagd en ik kreeg een fors bedrag terug na de jaarafrekening).
– aanpassing via Mijn Nuon lukt niet omdat ik de melding krijg dat het maandbedrag in de afgelopen 11 maanden al is aangepast;
– op een klachtenformulier via mijn Nuon (ingezonden begin februari 2010) wordt al weken niet gereageerd;
– op 4 maart weer een klachtenformulier ingevuld via Mijn Nuon;
– ook gebeld met de Nuon Energie winkel in A’dam (waar, volgens de site, de medewerker mij persoonlijk en direct kan helpen) heeft geen enkel resultaat; ook zij proberen vele wegen en ondertussen ben ik 5 kwartier bezig met het verlagen van mijn maandbedrag, zonder resultaat; ze kunnen mij niet verder helpen, want ik moet persoonlijk aan de balie komen (ik woon in Haarlem en die bewuste balie is in een buitenwijk van A’dam!); advies is om het 0900 (betaalde) nummer van Nuon te bellen;
– via het Nuon 0900-0808 moet ik vele onzinnige berichten en keuzemenu’s aanhoren (voor 10ct per minuut) en na 6 minuten nog niet bij het juiste gebied uitgekomen (inmiddels houdt mijn telefoon er mee op: lege batterij);
– ik heb geen puf meer om weer te bellen en al die onzinnige berichten en keuzemenu’s aan te horen (leuke actie van Nuon voor wat extra bijverdiensten);
– ik probeer het nogmaals per internet via Mijn Nuon; krijg het bericht dat ik het maandbedrag met maximaal 15% mag verlagen (hoi, het werkt toch via Internet !); reken het bedrag precies uit (het is nog altijd meer dan terecht zou zijn op basis van mijn jaarverbruik) en krijg dan weer de melding dat het maandbedrag in de afgelopen 11 maanden al is aangepast, en kan niet verder met de volgende stap;
Ik ben gestopt en nu in afwachting van een reactie op het klachtenformulier, waar ik mocht aangeven op welke tijden Nuon mij kan terugbellen (grote blokken van 4 uur !).
Nuon maakt het wel erg leuk voor zichzelf !!

Gewenste oplossing

– GRATIS 0800 NUMMER VOOR KLACHTEN
– directere mogelijkheid voor kiezen van onderwerp (geen meldingen die niets te maken hebben met een mogeloijke keuze)
– betere manier om maandbedrag aan te passen
– aanpassen gegevens via Mijn Nuon (sta geregistreerd als MAN en kan dat niet aanpassen)
– alerte reactie op klachtenformulier
– keuze terugbeltijden met blokken van 1 uur
– bellen met Nuon winkel voor directere service en contact.

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

10 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vattenfall beoordeeld.

Vattenfall

Heeft op 15 maart 2010 om 04:03 geantwoord

termijnbedrag aangepast

Reactie van de melder van de klacht JS

10 jaren geleden - Op het tweede klachtenformulier via internet werd door Nuon binnen 3 dagen gereageerd. Alleen het aanpassen van het maandbedrag en de tenaamstelling kon door de servicemedewerkster worden uitgevoerd. Over de rest van de klachten (gratis klantnummer, geen overbodige meldteksten, aanpassingsmogelijkheden via internet, oneigenlijk verhogen van maandbedrag) kan ik nog niet oordelen. JMS

Alle klachten die gemeld zijn door JS