Klacht: Nummerbehoud nog steeds niet uitgevoerd

op 03 juli 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Al maanden geleden heb ik bij Simpel een abonnement met nummerbehoud aangevraagd, wat zou ingaan per 14 juni. Het is nu 19 juni en ik kan nog steeds geen gebruik maken van mijn abonnement. Al die tijd krijg ik te horen dat de melding is doorgezet naar de technische dienst, maar ik merk nog niets van een oplossing of tegemoetkoming. De medewerkers die ik aan de lijn krijg kunnen niets voor mij doen, behalve de klacht nogmaals doorzetten. Het probleem doet zich momenteel bij meerdere klanten voor, wordt mij verteld. Ik lees net tot mijn grote verbazing bij Radar dat ditzelfde euvel zich al herhaalt sinds 2012 en dat het wel 2 weken (!) kan duren voordat ik bereikbaar ben; bijzonder knullig en onacceptabel. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit naar Simpel overgestapt.

Zodra ik weer op mijn eigen nummer kan bellen en gebeld kan worden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

2 maanden geleden - Beste M Nasibdar, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het vervelend om te lezen dat u nog geen gebruik kunt maken van uw diensten sinds 14 juni. Ik heb uw melding gecontroleerd en zie dat er een complicatie is ontstaan met het nummerbehoud. Uw melding is inmiddels doorgezet naar onze technische afdeling om uw abonnement zo spoedig mogelijk in werking te stellen. Zodra ik meer van hen heb vernomen neem ik contact met u op. Met vriendelijk groet, Stefan Simpel

Reactie van de melder van de klacht M Nasibdar

2 maanden geleden - Bekend geluid helaas.. u bent al de vijfde die mij dit antwoord geeft. Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren, ik ben hier echt niet over te spreken.

Reactie van de melder van de klacht M Nasibdar

1 maand geleden - Simpel maakt de situatie hoe langer hoe schandaliger. Eergisteren ben ik eindelijk terug gebeld met de melding dat de nummerportering zou zijn gelukt. Niet te merken, want wij zijn nog steeds onbereikbaar. De afdeling Nummerbehoud stuurt mij nu door naar de klantenservice om een geheel nieuwe procedure op te starten (!) Ik moet allerlei bewijzen leveren dat we daadwerkelijk niet kunnen bellen, heel veel handelingen verrichten op het toestel, allemaal zonder resultaat. En ja hoor, er gaat wéér een melding naar de technische dienst, wachttijd: 5 dagen. Ik verzoek zo vriendelijk mogelijk of het contract kan worden geannuleerd met behoud van mijn nummer, zodat ik zo snel mogelijk kan overstappen naar een provider die wél levert en respect heeft voor zijn klanten. Dat kan niet, want de melding is pas gisteren doorgezet naar de technische dienst en men moet het nog in behandeling nemen (?!). Waar is dit bedrijf mee bezig, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, onvoorstelbaar dat dit bestaat. Inmiddels is mijn minderjarige kind al een week niet bereikbaar.

Alle klachten die gemeld zijn door M Nasibdar