Klacht: Vergeten treinstel IC 573

op 08 januari 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Omschrijving klacht

Woensdag 30 december 2009 vetrokken wij om 19.35 uur uit Rotterdam Centraal met een doorgaande trein naar Leeuwarden.
Onze bestemming was Kampen, met een overstap te Zwolle. tot onze verbazing bleef dit treinstel te Utrecht staan. Op de borden op het perron stond niets vermeld, gedeelte van de lichten doofden.
Zonder enige mededeling dienden we er zelf achter te komen hoe verder te handelen. We zijn uitgestapt. bij navraag werd ons gezegd dat de trein op een verkeerd perron was binnengelopen en niet aangekoppeld kon worden aan de doorgaande trein richting Noorden. Het advies was de volgende trein richting Enschede te nemen en in Amersfoort over te stappen. Hierdoor hadden wij een half uur vertraging.
Het is niet alleen die vertraging, maar hoe kan het dat een trein op een verkeerd spoor binnen loopt zonder dat dit wordt opgemerkt en niet wordt medegedeeld aan de reizigers. Hierdoor is wel het vetrouwen in de Nederlandse Spoorwegen beschadigd! Wat zou er gebeurd zijn als op dat perron reeds een trein had gestaan?

Gewenste oplossing

Graag willen wij van u tekst en uitleg hoe dit heeft kunnen gebeuren!
Voor dit ongemak vragen wij u twee vrije reiskaartjes!!

Alle klachten die gemeld zijn door Dik Schaaij