Klacht: Te kleine trein met spits

op 13 september 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis altijd tussen Alphen a/d Rijn en Utrecht voor school. Normaal rijdt daar een dubbeldekker, meestal een enkele en met spits een dubbele trein. Nu de laatste 2 weken rijdt er vaak een gewone trein zonder dubbele verdieping, overdag is dat geen probleem. Maar ik heb al 2x meegemaakt dat er tijdens de spits een enkele kleine trein rijdt. Iedereen moet in het gangpad staan en staat tegen elkaar aangepropt in de halletjes. Vandaag was het zelfs zo erg dat ik de trein ingeduwd werd door iemand anders, ik stond tussen allemaal mensen en kon geen kant meer op. En ik was nog een van de gelukkige want heel veel mensen konden er niet eens meer in en moesten maar wachten op de volgende trein. Het is gewoon belachelijk dat met de spits maar zo’n kleine trein wordt ingezet, meer dan 2x zoveel mensen als erin kunnen zaten erin gepropt en er wilde er nog meer bij maar dat paste gewoon niet. Dit leidde tot veel frustratie van vele reizigers. Moeten we dan toch maar weer de auto gaan pakken?

Gewenste oplossing

Laat de treinen weer rijden zoals eerst, een dubbele dubbeldekker tussen Leiden en Utrecht zodat iedereen fatsoenlijk kan reizen. Soms is dat niet eens genoeg om iedereen een zitplaats te geven, maar we staan in ieder geval niet tegen elkaar aangepropt.

Alle klachten die gemeld zijn door Eefke126