Klacht: Staan in volle trein

op 15 februari 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Omschrijving klacht

Heel vaak komt de trein van Akkrum naar Leeuwarden 10 minuten te laat. Als de trein dan aan komt zie ik vaak dat het maar een kleine trein is en dat hij helemaal bomvol staat! Nergens meer zitplaats dus. Aangezien ik 37 weken zwanger ben weiger ik ergens te gaan staan waar ik me niet eens vast kan houden door de drukte. Dus ben ik vandaag in de eerste klas gaan zitten. Komt de conducteur en zegt dat ik daar weg moet. Ik zei ik mag toch wel zitten als ik hoogzwanger ben, maar ze beweerde dat ik dan maar een kaartje voor de eerste klas bij mijn OV jaarkaart moest kopen als ik van e voren verwachtte dat de trein wel vol zou zitten. Ik vind dat het personeel best rekening mag houden met hoogzwangere, oudere of gehandicapte mensen en als de NS zelf steeds weer te kleine treinen in zet die ook iedere keer 10 minuten te laat aankomen, ze niet moeten gaan zeggen dat ik zelf dan maar een extra kaartje moet gaan kopen! Je hebt voor dat best grote bedrag dat je betaald toch wel recht om ergens te zitten?

Gewenste oplossing

Grotere treinen zodat er voldoende zitplaats is en vriendelijker personeel, ze gedragen zich als agenten terwijl we gewoon hun klanten zijn. Klant is koning is bij NS ver te zoeken, een beetje respect zou wel fijn zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door g-scheper