Klacht: NS spoorwegen, chaos decembermaand

op 01 februari 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Omschrijving klacht

Ik reis elk weekend van Delfzijl naar Dordrecht en in december heb ik bijzonder veel en lange vertragingen opgelopen!
Omdat ik een aantal vertragingen had opgelopen ben ik naar de klantenservice gegaan. Daar heb ik verteld dat ik een paar vertragingen heb opgelopen ondanks dat de NS vroegtijdig had aangegeven dat reizigers een langere reistijd zouden hebben. Het antwoord luidde: ‘’Nee mevrouw, dit komt omdat wij vroegtijdig hebben aangegeven dat u een langere reistijd zou hebben.’’
Ik vond dit redelijk omdat dit namelijk ook staat vermeld in de voorwaarden. Ik mijn treinkaartje niet meer bewaard want; wat had ik eraan? NIETS, volgens mevrouw achter de klantenservicebalie en volgens jullie voorwaarden voor het ‘geld terug krijgen bij vertragingen’.

Nu hebben jullie besloten om de reizigers met vertraging toch wel tegemoet te komen, maar nu ben ik gewoon de pineut want ik kan jullie geen geldig vervoersbewijs tonen waarvoor ik mijn geld terug zou krijgen. Dit is niet mijn fout, maar jullie hebben mij gewoon verkeerd geïnformeerd.

Daarom wil ik alsnog nog mijn geld terug van de reizen die ik wel heb gemaakt, MET vertraging! Het gaat om de volgende 2 reizen:

19 december: Delfzijl – Dordrecht zuid
21 december: Dordrecht zuid – Delfzijl

Dus dit zijn 2 enkele reizen, met korting.

Daarnaast wou ik nog een klacht indienen:
In de decembermaand zijn jullie de reizigers wel tegemoet gekomen middels het ‘zoutkaartje’. Ik vind dit erg vreemd. Ik moet betalen voor de korting terwijl andere mensen er nu gewoon zomaar gebruik van kunnen maken. Jullie zijn mij in die chaos van december dus absoluut niet tegemoet gekomen.

Gewenste oplossing

Ik reis heel vaak met de trein, en dit zijn vaak ook lange trajecten waar ik veel geld voor moet betalen. Daarom vertrouw ik er nu op dat jullie hier iets aan gaan doen.
Ik verwacht dus geld terug voor de 2 lange reizen die ik heb gemaakt op 19 en 21 december, en een compensatie voor het ‘zoutkaartje’.

Alle klachten die gemeld zijn door ruthjec