Klacht: NS is niet zo dol op reizigers

op 26 juli 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

De NS heeft station Oisterwijk zodanig ingericht dat je de trein naar Tilburg wel moet missen, ook als je op tijd bent.

We waren mooi op tijd gisteren, 15:23 uur, de trein naar Tilburg vertrekt over 4 minuten. Maar net voor onze neus gaan de spoorbomen naar spoor 2 dicht, de trein komt en stopt, mensen stappen uit. We gebaren naar de machinist: “We willen mee!” Maar we moeten machteloos toezien hoe de trein minutenlang wacht en dan treiterend voor onze neus wegrijdt. Zo doet NS dat.
Een paar jaar geleden is er een spoor 3 aangelegd en daarna kon je rustig oversteken als je net op tijd was of als de trein eens wat vroeg was. Dat nieuwe spoor wordt nu niet meer gebruikt – volgens een machinist die ik er eens naar vroeg omdat de trein nu net een paar seconden sneller kan optrekken. Dat mensen dan hun trein missen zal de NS worst wezen. Het personeel vind het ook frustrerend, ze schamen zich rot. Soms trekt een machinist zijn gele hesje aan om mensen toch te helpen oversteken, maar even vaak moeten reizigers de trein voor hun neus laten vertrekken, want er zijn conducteurs die je toegang tot de trein botweg weigeren als je toch nog snel langs de bomen oversteekt. Ja gevaarlijk ja, maar de situatie is een bespotting van de reiziger en moedwillige uitlokking van agressie tegenover het NS personeel. Ik was furieus toen de machinist mij gister plompverloren liet staan.

Ik klaag niet vaak maar ik weet van een vorige keer wat er nu gebeurt. Ik krijg een berichtje terug: “Met belangstelling van uw ervaring kennisgenomen, is in behandeling”. En vervolgens hoor ik nooit meer wat.

Gewenste oplossing

Spoor 3 weer in gebruikt nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door thjap