Klacht: fietsvervoer

op 16 augustus 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

gisteren (15 aug) reisden mijn vriendin en ik van Maassluis naar Oosterbeek met de trein. We namen onze fietsen, waarmee we door nederland gefietst waren, mee en moesten met 4 treinen mee.
Mbt het vervoer van de fietsen hadden wij de volgende klachten:
1. de aangewezen ruimte is te klein (graag had ik er een foto bij gedaan). Onze fietstassen moesten eraf en dan nog kon een 3de fiets er niet meer bij
2. in de sprinter was geen mogelijkheid om de fiets vast te zetten waardoor deze bij remmen of in bochten omviel of dreigde om te vallen
3. in Rotterdam CS stond nergens vermeld hoe je met de fiets op het juiste perron kon komen.

Gewenste oplossing

de volgende oplossingen zijn volgens mij uitvoerbaar:
1. meer ruimte voor te vervoeren fietsen. je betaalt er uiteindelijk ook voor. Of meer wagons per trein met een fietsvervoermogelijkheid.
2. een stang met banden (zie Duitse treinen) waarmee je je fiets kunt vast zetten
3. een bord met duidelijke info bij de lift voor de reizigers met fiets op plekken waar je niet bekend bent. het scheelt ergernis en het missen van een volgende trein

Alle klachten die gemeld zijn door marmir