Klacht: brute manier van bejeging naar client

op 04 augustus 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinsdag 03-08-2010 wilden mijn ouders van 76 en 77 met hun beide kleinkinderen de trein vanuit Eindhoven Centraal naar Schiphol nemen rond 9.45 uur. Kleinkinderen renden vooruit en zagen dat de trein er nog stond. Ze riepen opa en oma dat ze op moesten schieten. Kleinkinderen sprongen de trein in en kleindochter dacht met haar voet de deur voor opa en oma open te houden. Deur ging dicht en voet van kleindochter zat tussen de deur. Opa en oma stonden in paniek op het perron en riepen dat de kleinkinderen er al in zaten . Op dat moment kwam de machinist uit zijn deur en schreeuwde dat hij daar niets aan kon doen.
De manier waarop dit gebeurde was uiterst onvriendelijk! Hij gaf een tirade naar mijn ouders af. Toen mijn moeder zei dat de voet van haar kleindochter tussen de deur zat werd pas duidelijk dat er ernst en paniek in het spel was. De conducteur opende de deuren maar ondertussen hadden medereizigers al aan de noodrem getrokken omdat ze zagen dat het mis liep.
Vervolgens werden mijn ouders mondeling flink “aangepakt” door het treinpersoneel. De machinist ging tekeer dat er 2 minuten vertraging opgetreden was en zei dat ook de conducteur hen ook nog wel zou toespreken over dit incident! Inderdaad: deze gaf nog eens een extra tirade af in de coupe (in bijzijn van andere medereizigers) waar mijn ouders uiterst gedwee inmiddels hadden plaatsgenomen en aan het bekomen waren van de schrik. Het enige wat mijn ouders in het bijzijn van alle mensen in de coupe deden was duizend maal excuses aanbieden, gewoon omdat ze bang waren dat ze een boete zouden krijgen omdat het fluitsignaal van de vertrekkende trein al afgegeven was. (Overigens wisten ze niet eens dat dit fluitsignaal al was afgegeven)
Natuurlijk waren zij er zich terdege van bewust van geworden dat ze dan niet meer in hadden mogen stappen.
Het was een samenloop van omstandigheden. een vervelend incident.
Kinderen in de trein, voet tussen de deur, opa en oma in paniek omdat de trein dreigde te vertekken en een schreeuwende machinist en conducteur.
Kleindochter was ontdaan maar hield zich rustig.
Mijn ouders waren hevig teneergeslagen en zo begon een (bibberend) uitje naar het Mediapark in Hilversum.
Vooral mijn moeder heeft er erg veel last van hoe ze door uw personeel bejegend is. Ze heeft er tot op heden slapeloze nachten van en kan er maar niet over uit hoe dit anders had kunnen aflopen. Ze weet dat ze “fout”was maar dat dit op deze onbehoorlijke manier door uw personeel afgehandeld is is onderwerp van gesprek.
Kleindochter is huilend thuisgekomen bij haar moeder en kon maar moeilijk tot bedaren komen. Ze vond dat uw mensen zo schreeuwden naar haar en opa en oma.
Oma en opa hebben een beeld op hun netvlies wat maar moeilijk te verwerken is. Een kleinkind met een voet tussen de deur…een schreeuwende machinist en conducteur, en dat terwijl ze in eerste instantie niet wisten wat ze fout hadden gedaan.
Ik als dochter leef met hen mee en vind het schandalig dat mijn ouders zo behandeld zijn.
Natuurlijk is het vervelend als een trein vertraging oploopt. Maar als personeel hun klanten zo behandeld! Ik vind het onbehoorlijk. Ik vind het een slecht visitekaartje van de NS.
Is het werkelijk zo dat men zo met elkaar om moet gaan als er een menselijke fout in het spel is??
Als de NS zelf vertraging oploopt mag de machinist en conducteur door de klant zo aangesproken worden? Ik denk dat er dan spoorwegpolitie bij komt kijken.
Andersom is het zo wel gebeurd!
Ik geloof niet dat dit goedkeuring wegdraagt..

Gewenste oplossing

Schadevergoeding. Het beeld wat mijn ouders bij zich dragen is erg naar.

Alle klachten die gemeld zijn door Ca van loon