Klacht: 0900-nummer Klantenservice

op 10 augustus 2010 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist heb ik een formulier ingevuld om een ongebruikt treinkaartje zonder datum terug te vragen. Onderaan het formulier staat dat de door mij ingevulde persoonsgegevens kunnen worden gebruikt voor het informeren van voor mij relevante diensten en producten van NS Groep en samenwerkende bedrijven. Als ik hier geen prijs op stel, moet ik naar een duur 0900-nummer bellen om door te geven dat niet wil dat mijn persoonsgegevens niet voor deze doeleinden gebruikt worden. Normaliter (bij andere instanties) kun je dit gewoon makkelijk aangeven doordat je dit op hetzelfde formulier kan aanvinken. Ik vind het belachelijk dat ik moet betalen (door het dure 0900-nummer) en ook deze moeite moet doen óf ervoor moet kiezen dat mijn persoonsgegevens worden gebruikt ten behoeve van reclame-doeleinden.

Gewenste oplossing

Ik, en met mij vast vele anderen, zou het op prijs stellen als je gewoon op het formulier zelf kan aangeven dat je geen prijs stelt op gebruik van jouw persoonsgegevens door derden. Daarnaast vind ik het belachelijk dat je voor een klantenservicelijn een duur 0900-nummer moet draaien, dat is toch geen service meer? Het liefst zou ik zien dat dit een lokaal nummer of een 0800-nummer wordt.

Alle klachten die gemeld zijn door ns85