Klacht: Nota niet nagekomen behandelafspraak onterecht

op 13 juni 2016 over PsyQ in de categorie Zorginstellingen

Ik heb hier 2 nota’s van Famed, allebei voor het volgens hen niet nakomen van een behandelafspraak bij Psyq. De klacht is tegen Psyq want zij geven deze informatie door aan Famed!

1 afspraak is afgezegd op de dag van de afspraak, een maandag. De afspraak stond gepland om 13.30, de afspraak is afgezegd om 9.00. Reden voor afzeggen na spoed doktersbezoek om 9.15, 40 graden koorts! Fysiek niet in staat de 1 uur treinreis naar Nijmegen te maken. Onmacht dus. Bij intake is uitgelegd dat de boete voor het niet tijdig afzeggen van behandelafspraken in het leven is geroepen omdat patienten gewoon niet kwamen opdagen. Duidelijk, daar was ik het mee eens. Maar een nota sturen, nadat je duidelijk kan horen dat je praat met iemand die aan het ijlen is, is alleen schoffterig en als diefstal te bestempelen.Ik hoorde nog de secretaresse met de psycholoog die achter haar stond overleggen of ze het wel moet registeren als boete. De psycholoog, hoorde ik zeggen, nee gewoon doen. De secretaresse bood haar excuses aan en zij dat als de boete kwam ik bezwaar moest aanmaken en het doktersbezoek als bewijs kon aandragen. Vreemd genoeg vroeg Famed geen eens om bewijs van dat dokters bezoek! Het bezwaar werd gewoon afgewezen!

De andere nota, weer voor het niet nakomen van behandelafspraak! Deze afspraak is 3 dagen van te voren afgezegd, en toch ontvang ik hier een nota van?! Ik bel met PsyQ en die bevestigen dat ik de afspraak inderdaad op tijd heb afgezegd. Waarom dan de nota? Wat is er aan de hand, is dit een extra manier voor PsyQ om inkomsten te vergaren?

Ik ben tevreden als deze beiden nota worden kwijtgescholden. Ze zijn beiden ongegrond, en hadden nooit verstuurd mogen worden. Een instelling die kwetsbare mensen behandeld voor hun klachten, moet ze niet vervolgens gaan lastig vallen met deze zaken. Het is onbegrijpelijk dat ik mij zorgen moet maken waar ik EUR 130 vandaan moet halen om nota's te betalen die onterecht zijn. Ik ga deze niet betalen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PsyQ over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door MayaHalie