Klacht: nooit, zelden of nooit bezorgen op postkantoor om de hoek

op 02 juli 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is een tientallen jaren bestaande irritatie, niet verzonnen.
Als ik een bestelling doe via internet en het postkantoor invul als afleverpunt, om mijn buren te ontzien (en vgls. het menu is het toegestaan)
weet ik al, dat mijn pakket weer onbesteld retour gaat: DHL weigert dit.
Een maand geleden is het oh wonder, een keer goed gegaan.
Ik heb laatst aan een DHL-man gevraagd hoe de werkwijze van het bedrijf in theorie is en hij vertelde me dat er op een postkantoor ook bezorgd dient te worden. Theorie en praktijk lopen dus ver uiteen.
Het is één keer goed gegaan in al die jaren: bijzonder!

Eén maand geleden heeft DHl gedaan wat het moet doen!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Ik weet niet zeker of ik u helemaal goed begrijp omdat de woorden servicepunt en postkantoor nogal eens door elkaar worden gebruikt. Uit uw laatste alinea begrijp ik dat de servicepunten van DHL voor u te ver uit uw buurt zijn. Ik trek dus de conclusie dat u met 'postkantoor' een Postnl punt bedoelt? We werken niet met PostNL samen dus dit gaat inderdaad de meeste keren niet goed. Zij als punt zullen namelijk uw zending weigeren. Zeker als u het rechtstreeks aan het postkantoor stuurt. Zij kennen uw naam niet en de kans is dan groot dat zij met zulke zendingen onbetaalde rekeningen zullen ontvangen. Daarom horen zij het pakket te weigeren.Mocht ik u verkeerd begrijpen, dan hoor ik het graag. Als u voor mij voorbeelden van traceernummers heeft, dan kijk ik graag met u mee.Met vriendelijke groet,Jasmin Customer Service Agent DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht geen klantnr.

1 jaar geleden - Het siert u, dat u zo snel contact opneemt en het wil oplossen. U doet een paar aannames in uw mail, die niet juist zijn. Puntsgewijs: al vijf en twintig jaar ben ik klant op het postkantoor, we noemen elkaar daar al jaren bij onze voornaam. Dit postkantoor Pleinweg 156 is vrij klein en elke bezoeker hoeft alleen maar een gang door. Dit personeel neemt beslist DHL-aangeleverde goederen aan, vorige maand heb ik het nog bij hen gecheckt, maar die worden hoogst zelden door DHL aangeleverd daar, zei men. Dat valt op, omdat via andere vervoerders wel wordt aangeleverd, andere dan Postnl., maar nooit DHL. U hoeft ook geen connectie met Postnl. te hebben, het is gewoon een afleveradres, zoals het adres van bijv. een buurvrouw, een kennis. Ik doe het juist zó om al deze mensen te ontzien, omdat in mijn straat vaak dezelfde mensen pakketten aannemen en dat wil ik niet. Het werkelijke manco zit bij de DHL-bestellers en beslist niet bij de mensen van het postkantoor, dat weet ik heel zeker. Een lopend traceernummer heb ik momenteel niet voor u, geen lopende bestellingen via DHL. Als ik via internet een bestelling doe en bemerk dat het via DHL op het postkantoor moet worden aangeleverd, weet ik al bij voorbaat dat het misgaat. Ik volg dat als klant via de track-en-trace-code, zie de route van de besteller en de ombuiging als hij dicht in de buurt is. Alweer niet gelukt! Terwijl ik de busjes van DHL bijna dagelijks over de drukke Pleinweg zie rijden, ook de parallelbanen en in de zijstraten, maar helemaal lukken doet het zelden. Laatst heb ik het aan een DHL-man gevraagd en die zei dat het bedrijf gewoon aan het postkantoor dient te leveren. Het grote verschil is dus theorie en praktijk. Soms ontkom ik er niet aan, omdat ik niet aan het bestelmenu van een bedrijf kan zien tijdens het bestellen dat het via DHL aangeleverd zal worden, het is een contract tussen bedrijf en DHL. Bij sommige bedrijven bestel ik al jaren niets meer, omdat het toch niet wordt aangeleverd en zij ook niets doen aan klachten van klanten. Mijn naam staat dan beslist wel op het verzendetiket en zoals gezegd: de mensen op het postkantoor kennen me. Het verbaast me al jaren dat bestellers van DHL ermee wegkomen en het kost u dus klanten. Vr. gr. Mw. A.M. Henneveld

DHL

Heeft op 02 juli 2019 om 11:47 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie. Het gaat dus om een postkantoor die zowel een PostNL afhaal punt is als een DHL Service Point als ik het goed begrijp. Zonder een track en trace code kan ik alleen niet voor u uitzoeken wat er hier mis gaat. Mocht u dit alsnog voor mij hebben hoor ik het graag. Anders zou u deze in het vervolg kunnen bewaren en wanneer er iets mis gaat zoals door u beschreven kunnen wij dit dan verder onderzoeken.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Heeft op 02 juli 2019 om 12:54 geantwoord

Is helemaal geen oplossing, is slechts een aanname: postkantoor is postkantoor en helemaal geen service-punt, dat heb ik ook niet geschreven!
Dat veronderstelde uw collega hiervoor en u borduurt erop verder.
Dit schiet niet op: ik heb nu al versch. malen de klacht helemaal uitgeschreven en nu is het genoeg. De code heb ik niet, zoals ik al schreef, want er lopen geen bestellingen nu. De klacht is van vijf en twintig jaar slechte ervaring met DHL.
De kwestie is heel duidelijk voor wie goed kan lezen....
ik sluit het nu definitief af, want dit heeft geen zin! Net als het bedrijf zelf.

Alle klachten die gemeld zijn door geen klantnr.