Klacht: Nokia faalt bij reperatie, omruilen duurt weken.

op 26 oktober 2011 over Nokia in de categorie Electronica - GSM

Ik heb dus sinds een half jaar problemen met mijn Nokia N900. Het defect is dat het complete scherm zomaar uitvalt/stukgaat en niet meer aanwil. Dit is al vier keer gebeurd. De laatste keer is het toestel zelfs niet gerepareerd teruggekomen, meteen toen ik thuis kwam werkte het scherm al niet meer. De voorgaande keren was het allemaal diezelfde week dat het toestel weer stukging. De winkel waar ik hem heb gekocht destijds heeft hierop contact opgenomen met Nokia, welke na veel gevraag van de winkelier einde overstag ging om hem om te ruilen. Echter het toestel waarvoor ze hem wilden omruilen was niet meer op voorraad (E7) en is tevens inferieur aan de N900. De winkelier raadde me aan te wachten omdat het volgens Nokia tot eind November kon duren dat de E7 weer op voorraad zou komen. Dit was op 19 Oktober. Ik heb maar besloten te wachten en over een maand de winkel te bellen of de E7 weer leverbaar was via Nokia.

Vandaag is de Nokia Lumia 800 gepresenteerd bij Nokia en tevens op Tweakers.net. Ik heb hierop Nokia zelf gebeld met de vraag of ik mijn defecte N900 niet kan omruilen voor dit model gezien het veel beter uitsluit met de redenen waarom ik de N900 destijds koos. Qua prijs zou het niet veel uitmaken en ik was bereid eventueel bij te betalen.

De medewerker werd hierop bijna boos en vroeg me direct hoe ik aan deze informatie kwam en dat het onmogelijk was om hem om te ruilen. Ik heb geen normaal antwoord van deze persoon gekregen anders dan dat ik maar moest wachten.

Mijn vraag is, wat zijn mijn mogelijkheden? Het liefst wil ik de N900 behouden maar na 4 maal een slechte reparatie ben ik het vertrouwen in de Nokia reparatie dienst wel verloren. Of moet ik genoegen nemen met een, naar mijn mening (en veel andere!) inferieur toestel en mijn abonnement nog een jaar uitzitten en nooit meer Nokia nemen?

Omruilen naar een Nokia Lumia 800

Alle klachten die gemeld zijn door Quintus Sertorius