Klacht: nog steeds geen oplossing voor meterstandprobleem

op 08 oktober 2011 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Ik heb al eerder een klacht geplaatst op klacht.nl
Het gaat om een veel te hoog geschatte meterstand,die gewijzigd zou worden zodat mijn rekening die er ligt van de vorige leverancier (greenchoice) zou kunnen worden ingestrokken en ik het teveel betaalde terug kan krijgen.
Er is ruim 2 week geleden een meteropnemer langsgeweest die inderdaad een groot verschil waarnam (429 kuub, en dit is een groot verschil als je gasverbruik op 200 kuub per jaar ligt).
Tot op heden is er nog geen gewijzigde meterstand doorgegeven aan greenchoice dus zij hebben ook nog niets verrekend.
Als dit niet binnen een week is opgelost zal ik voor de rechter moeten verschijnen voor de rekening van greenchoice.
En dit omdat er door de energiebedrijven zo laks gereageerd word op problemen van hun klanten.
Ooit was er eens een gezegde: klant is koning,helaas zijn we nu niet meer als een nummer.
Het word hoog tijd dat de rekeningen weer eens worden betaald via een persoon en niet meer via computers,misschien worden de bedrijven dan ook weer menselijk.

Enexis heoft alleen maar de gewijzigde meterstanden,met terugwerkende kracht door te geven aan Greenchoice zodat zij de rekening kunnen verscheuren en het door mij teveel betaalde aan gas terugbetalen (met rente vanzelfsprekend)

P.S.: Deze klacht is pas opgelost als het geld waar ik recht op heb op mijn rekening staat,en niet op het moment dat mij weer een onzinnige mail is gestuurd.
Uitleggen waarom men niet handeld is geen oplossing voor een probleem.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Marco156

6 jaren geleden - Nog steeds geen reactie van Enexis ontvangen. Dat betekend dat Greenchoice maandag overgaat tot vordering van het openstaande bedrag met hoge proceskosten tot gevolg. hiervoor bedankt Enexis!!!

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 06 juni 2012 om 15:18 geantwoord

Leverancier kan de juiste gegevens opvragen in het openbaar meetregister. Bij ons staan de juiste standen geregistreerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Marco156