Klacht: NLE berekend kosten bij eenzijdige opzegging contract.

op 04 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 5 juni 2017 heeft de NLE mijn contract eenzijdig opgezegd omdat ik een maand of twee achter was met betalen, als gevolg van omstandigheden buiten mijn controle. Een bealingsegeling met hun aangaan lukte niet NLE wees deze af. Ook bemiddeling van de schuldhulpverlening mocht niet baten. Mijn conract werd toch opgezegd met als gevolg enkele dagen geen energie en afsluiting door de netbeheerder. Dit heb ik zoveel mogelijk proberen te voorkomen NLE werkte niet mee.
Echter wat schets mijn verbazing in mijn eindnota zijn er kosten in rekening gebrach in de vorm van opzegvergoeding 2 maal 100 euro. Heel veel geld voor mij als alleenstaande mama. Nu heb ik heb geluk dat ik geld van NLE terug moet kijgen ongeveer 398 euro. maar NLE weigert deze te voldoen aan mij en trekt daar 200 euro en nog 143 ongespecifeerde kosten van af. zodoende hoeven zij mij niets terug te betalen. Heel onrechtmatig vind ik dit. Verder incaseert NLE ook nog een termijnbedrag in de maand juli voor augustus terwijl mijn contrac door hen al op 5 juni is opgezegd. Ik snap er niets meer NLE is bewust bezig met oneerlijke praktijken.

Gewenste Oplossing:

ik wil de teveel betaalde bedragen terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

1 maand geleden - Beste mevrouw/meneer Lagadeau, Op basis van de door u doorgegeven adresgegevens hebben wij uw dossier niet kunnen achterhalen in onze administratie. Wij verzoeken u ons te voorzien van de juiste adresgegevens zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Reactie van de melder van de klacht Ephenlania Lagadeau

1 maand geleden - Ik heb mijn adresgegevens geüpdate.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 11 juli 2017 om 12:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Lagadeau,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Wij geven u graag meer uitleg.

De termijnbedragen die NLE maandelijks bij u in rekening bracht, dient u ook maandelijks te voldoen. Uw betaalwijze bij NLE was automatische incasso, u storneerde echter ieder termijnbedrag. U ontving daarom betalingsherinneringen en aanmaningen, in deze berichten wordt u alsnog in de gelegenheid gesteld om de termijnbedragen te voldoen. Indien u dit niet of niet tijdig doet, sturen wij u een brief waarin wij u de laatste kans geven om het openstaande bedrag te voldoen om afsluiting te voorkomen. Uit onze gegevens blijkt dat u meerdere laatste kans-brieven ontving tijdens onze levering.

De brief waarin wij u nog eenmaal de kans geven om het openstaande bedrag te voldoen, stuurden wij u op 17 april 2017. Er werd echter pas op 17 mei 2017 contact opgenomen met onze Klantenservice. Tijdens dit gesprek gaf u aan dat u was aangemeld voor schuldhulpverlening, wij ontving hiervan echter geen bewijs. Dit hebben wij meerdere malen bij u opgevraagd.

Het klopt dat NLE geen betalingsregeling treft over termijnbedragen. Dit is namelijk een maandelijks terugkerende betaling.

Omdat het openstaande saldo niet tijdig werd voldaan, zijn wij overgegaan tot het beëindigen van de levering per 5 juni 2017. Na het einde van de levering maakten wij een jaar- en een eindnota op. U storneerde echter na het opmaken van de eindnota nog twee termijnbedragen.

Aangezien de termijnbedragen van mei en juni werden verrekend met uw verbruikskosten op de jaar- en eindnota, is het tegoed dat ontstond op uw eindnota verrekend met de gestorneerde termijnbedragen. Deze termijnbedragen dient u namelijk wel te voldoen.

De opzegvergoedingen werden in rekening gebracht omdat u zich niet aan de voorwaarden van het contract hield, namelijk het tijdig betalen van de in rekening gebrachte facturen, en het energiecontract hierdoor werd beëindigd voor de einddatum van het contract.

Wij vinden het uiteraard jammer om te horen dat u ontevreden bent, gezien het voorgaande kunnen wij u helaas niet meedelen dat wij zullen overgaan tot het uitkeren van enige bedragen.

Met vriendelijke groet,
NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Ephenlania Lagadeau