Klacht: Nieuwe S8+ kapot, minimaal een week zonder toestel en geen compensatie

op 09 mei 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Beste Vodafone,

Op 29 april jl. heb ik via de afdeling loyalty mijn oude telefoonabonnement afgekocht en deze verlengd met een nieuw abonnement met 5gb internet, onbeperkt bellen en smsen, samen met een S8+ black. Op 2 mei jl. ontving ik mijn toestel per post. Op 6 mei ontdekte ik dat er in het midden van hert scherm van het toestel een verticale streep loopt, van onder tot boven.

Hierop ben ik diezelfde dag naar de Vodafone winkel gegaan om het toestel om te ruilen. Dat ging niet, want hij ik had het toestel online gekocht. Ik moest het toestel terugsturen. Dat heb ik tevens op 6 mei jl. gedaan. Inmiddels zit ik 4 dagen zonder toestel en kan ik niet optimaal gebruik maken van mijn abonnement. Vodafone in Nieuwegein en de klantenservice (gesprekken zijn opgenomen en vastgelegd) hebben mij een nieuw toestel beloofd.

Vanmorgen 9 mei 2017 zag ik via Track en Trace van PostNL dat Vodafone het toestel reeds heeft ontvangen (3SKAAG330968113) Vanaf nu moet ik \\\\\\\”wachten\\\\\\\” totdat in het systeem van Vodafone zichtbaar is dat ik mijn toestel heb geretourneerd, en dat kan wel eens tien werkdagen duren. Daarnaast is het niet zeker dat de S8+ black wel op voorraad is, waardoor ik mogelijk nog langer zonder toestel zit.

Ik verzoek Vodafone vriendelijke doch dringend mij zo spoedig mogelijk een nieuwe S8+ black toe te sturen en mij daarnaast te compenseren voor de dagen dat ik geen toestel heb maar hier wel voor moet betalen. Voorts verzoek ik Vodafone om de kosten van retourneren (aangetekend € 8,60) e vergoeden. Ik heb het toestel voor mijn werk nodig.

Update:
Retour door Vodafone vandaag 9 mei 2017 verwerkt. Sneller dan verwacht.

Update:
Vanmorgen 11 mei 2017 contact opgenomen met Vodafone. De meneer aan de telefoon meldde mij dat hij een nieuwe bestelling gaat plaatsen.

Update:
Vanmorgen 12 mei 2017 wederom contact opgenomen met Vodafone. Mijn bestelling zou in eerste instantie niet geannuleerd kunnen worden, vanwege een technische storing in het systeem. De storing zou nog 5 tot 10 werkdagen duren?! Daarna besloten om mijn contract per direct op te zeggen. Daarvoor nam ik contact op met de afdeling \”opzeggen\”. De mevrouw van Vodafone ging eerst even overleggen, daarna bleek dat zij had overlegd met het afdelingshoofd. Laatst genoemde meldde dat het niet redelijk is dat ik dan nog eens 5 tot 10 werkdagen zonder toestel zou zitten en gaf de mevrouw toestemming om een nieuwe bestelling te plaatsen. En jawel, ik kon mijn toestel zelfs ophalen, wat ik zojuist ook heb gedaan. Een pluim voor de mevrouw die mij geholpen heeft en natuurlijk ook voor het afdelingshoofd. Conclusie: alles is mogelijk, je moet alleen wel even \”zeuren\” om je recht te halen.

Nogmaals dank voor de hulp van de twee bovengenoemde personen.

Ik begrijp dat er een retourprocedure is, maar die hoeft geen 10 werkdagen te duren. Zeker niet als je al jaren klant bent, altijd je rekeningen op tijd betaald en een duur abonnement hebt. Ik ben tevreden als ik voor aankomend weekend mijn nieuwe toestel ontvang.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Edwin Lintjens