Klacht: Nieuwe postbode komt altijd te laat

op 08 oktober 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds een aantal weken hebben wij een nieuwe postbode, die vaker te laat komt dan op tijd. Het gaat hier dan meestal om gemiddeld 3 of meer uur terwijl ik zit te wachten. Daarnaast zijn de pakketten bij niet thuis zijn (wat verwacht je, ik moet vaak buiten de timeslots weg) vaak in het kastje van ons afval geplaatst die voor iedereen toegankelijk is en dan vervolgens genoteerd in het systeem als “pakket ontvangen door bewoner”. Lijkt me ook niet de bedoeling als je betaalt voor persoonlijk ontvangst.

Tot grote ergernis is er bij de klantenservice ook geen mogelijkheid tot het doorgeven van een klacht over de bezorger. Na lang aandringen wordt er aangegeven dat er een “intern onderzoek” volgt, wat er meer op lijkt om mij op te laten houden erover.

Als de postbode binnenin de indicatietijd levert, en bij mij persoonlijk aan de deur. Idealiter wordt het feedback systeem intern ook verbeterd, zeker als er systematisch dingen fout te lijken gaan bij een bezorger.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw van de Kar, Hartelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u al geruime tijd ontevreden bent over de bezorging van uw pakketten. Zo komt de bezorger regelmatig buiten het tijdvak en laat hij pakketten ook wel eens achter in het afvalkastje. Ik kan mij voorstellen dat dit lastig voor u is. Het tijdvak wat u ziet is echter puur indicatief. Deze wordt gebaseerd op daadwerkelijke bezorgtijden in eerdere weken. Hoe laat de bezorger echt bij u voor de deur staat blijft hierdoor onder andere afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid pakketten en bijzonderheden op de route. Wanneer het vaker voorkomt dat een bezorger een bepaald tijdvak niet haalt, dan zal het tijdvak vanzelf opschuiven. Het feit dat het tijdvak puur indicatief is, maakt dat ik hierover geen klacht kan indienen. Over het onbeheerd achterlaten van uw pakketten kan ik dat echter wel. Het is namelijk uiteraard absoluut niet de bedoeling dat die zo bij u worden achtergelaten. Zou u mij de 3S-code kunnen sturen van een pakket waarmee dit is gebeurd? Dan maak ik er werk van. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw van de Kar, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 12 oktober 2017 om 11:22 geantwoord

Geachte mevrouw van de Kar,