Welkom bij KLACHT.nl – KLACHT.nl awards

Winnaars KLACHT.nl Awards 2011 zijn bekend!

KLACHT.nl reikt in 2011 de KLACHT.nl Awards uit aan bedrijven die het meest actief waren in het oplossen van consumentenklachten op de site KLACHT.nl. Telecom bedrijven, internetaanbieders en energieleveranciers  waren in 2011 de meest actieve categorieën op KLACHT.nl. In 2011 werden er ruim 40.000 klachten gemeld op KLACHT.nl waarvan er 10.000 werden opgelost. Bedrijven worden beoordeeld op hun oplospercentage; de verhouding tussen het aantal gemelde klachten en het aantal opgeloste klachten.

Rabo Mobiel,  Oxxio en Tele2 presteerden het  om de meeste klachten over hun bedrijf op te lossen en ontvangen de KLACHT.nl award 2011. Andere winnaars van de KLACHT.nl award zijn onder andere Philips (Electronica), Bol.com (Online warenhuizen) en Hornbach (Bouwmarkten). Grootste verliezers dit jaar zijn Albert Heijn, T-Mobile en de HEMA. Zij ontvingen de meeste klachten en losten er de minste op. Volgens de makers van de site ligt de kracht van het concept voornamelijk in het feit dat bedrijven de consumenten persoonlijk kunnen benaderen én dat een onopgeloste klacht voor altijd online blijft staan. Lees de rest van dit artikel