Klacht: Nieuwe bezorger komt alleen ’s avonds

op 07 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Tot onze spijt komt de (sinds een paar maanden) nieuwe postbode niet meer overdag maar alleen nog ’s avonds. Wij zijn een zakelijke klant en dus alleen tijdens kantooruren geopend. Ondanks dat we bij elke bestelling een bezorgmoment kiezen (overdag) en ook daarvan de bevestiging krijgen van Post.nl, houdt de bezorger zich daar niet aan maar komt ’s avonds tegen tienen of de volgende dag rond 20:00 uur.
Wij hebben dit al diverse keren telefonisch doorgegeven aan Post.nl die ons dan vraagt dit met de postbezorger te bespreken maar die spreekt geen Nederlands en wil ook niet naar ons luisteren. Het lijkt wel of deze bezorger overdag een andere baan heeft en alleen maar ’s avonds rijdt want de hele buurt heeft er last van. Want als ie de volgende dag terugkomt is dat ook altijd ’s avonds. Maar goed, wat te doen? Er is ook steeds geen mogelijkheid om de dag erna zelf een moment te kiezen bij Post.nl. We krijgen alleen een melding dat ie de volgende dag (weer ’s avonds dus) komt en daarna moeten we het ergens op gaan halen. Superonhandig want meestal is er niemand die daar op kantoor tijd voor heeft (het afgiftepunt is ook niet echt in de buurt)

Gewenste Oplossing:

Als de postbezorger zich houdt aan het door ons gekozen tijdstip van de bestelling, enig moment overdag dus (dat ook op track and trace door Post.nl wordt bevestigd) en niet 's avonds laat, ver na onze openingsuren.
Als het stormt of er is ander slecht weer dan snappen we dat er een vertraging kan zijn maar het is nu standaard en het wordt een beetje kostbaar om bestellingen elke keer via een koerier te laten bezorgen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 07 februari 2018 om 11:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Gilissen,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. U geeft aan dat de bezorging van pakketten op uw adres niet goed verloopt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is daarom altijd een indicatie. Door wijzigingen in de route kan het zijn dat een tijdvak verandert, hier heb ik spijtig genoeg geen invloed op.

Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is door het tijdvak aan te passen wanneer blijkt dat deze regelmatig niet gehaald wordt. Omdat u aangeeft dat u een zakelijke klant bij ons bent, raad ik u aan voor meer informatie contact op te nemen met mijn collega’s van de zakelijke afdeling via https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Zakelijk Wellicht kunnen zij zakelijke oplossingen aandragen voor het ontvangen van uw zendingen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 07 februari 2018 om 11:59 geantwoord

Niets van bovenstaande informatie in uw reactie is ons onbekend. Ook het doorgeven van de structurele klacht van het uitsluitend 's avonds aanbieden ipv overdag aan Post.nl zakelijk is al diverse malen gedaan. Kortom, het probleem wordt door jullie geconstateerd maar een oplossing wordt helaas wederom niet geboden.

Alle klachten die gemeld zijn door Selmore