Klacht: Nieuwbouw adres onvindbaar voor DHL

op 27 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij wonen momenteel al een jaar in onze nieuwbouw woning en zijn al talloze keren tegen hetzelfde probleem met DHL aangelopen. DHL stuurt keer op keer pakketten retour omdat ons adres niet zou bestaan. Steeds wachten wij op pakketten die nooit geleverd worden, waarna wij weer bericht krijgen dat het pakket weer retour is gestuurd. Steeds moeten wij via de verkoper, via DHL zelf of andere omwegen ons pakketje terug zien te krijgen. DHL geeft aan dat hun navigatie systeem niet up-to-date is en daarom ons nieuwbouw adres niet herkent. DHL stelt daarna bijvoorbeeld voor om het pakket te leveren op een ander adres bij familie of vrienden of op een afhaalpunt. Ik bestel niet voor niks een pakket om het thuis te laten bezorgen. Ik betaal nu voor thuisbezorging en ben alsnog de tijd kwijt om het ergens anders op te gaan halen, nog los van de tijd die ik kwijt ben om keer op keer mijn pakketje op te sporen. Ik vind het zeer amateuristisch dat een bedrijf als DHL na bijna een jaar nog steeds hun navigatie systeem niet geüpdate heeft.

Na meerdere malen in het afgelopen jaar mee gegaan te zijn in DHL hun oplossingen van pakketjes ophalen op afhaalpunten of andere adressen wordt het tijd dat DHL gaat doen waar ze voor betaald worden: Namelijk pakketjes bezorgen op het opgegeven adres. Ik wil het pakket wat nu weer retour afzender is gestuurd met spoed op mijn adres geleverd hebben en ik wil dat DHL onmiddellijk hun navigatie systemen update zodat dit soort situaties vanaf nu voorkomen worden.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 27 mei 2020 om 12:06 geantwoord

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Ontzettend vervelend dat het zo vaak fout gaat met het bezorgen van uw pakket. Een pakket wat retour gaat, kunnen we helaas niet meer onderscheppen en dit zal dus echt retour gaan. Ik maak een melding bij het depot, zodat zij in de gaten houden dat de pakketten gewoon op uw adres bezorgd gaan worden.

Excuses voor al het ongemak.

Judith
DHL Parcel Webcare