Klacht: Nieuw abonnement met slechte voorlichting

op 13 oktober 2016 over KPN Mobiel in de categorie Mobiele Telefonie

Een half jaar voordat mijn abonnement afliep werd ik overspoeld met berichtjes dat ik een nieuwe telefoon mocht uitzoeken. Een nieuw toestel zoek je uit met een nieuwe abonnementsvorm, en aangezien ik de laatste de tijd mijn mobiel veel gebruik als hotspot koos ik een abonnement met 10Gb internet per maand inclusief de verdubbeling vanwege KPN-compleet). Een KPN-agent in het dorp laat mij het contract ondertekenen na uitvoerige toelichting. Blijk ik wel een nieuw toestel te hebben gekregen maar op Mijn KPN bleef nog steeds 2Mb staan. Ik bellen: “Nee, dat gaat pas in over een half jaar. Net veranderd.” Ik terug naar de KPN-agent: “Oh sorry, vergeten erbij te vertellen.” Kan gebeuren dacht ik, maar als trouwe KPN-klant en drie mobiele telefoonabonnementen komen we daar wel uit. Niks uitkomen. KPN zegt tegen de agent dat ze daar niet aan kunnen beginnen, dan zouden alle klanten komen. Grote onzin natuurlijk, want volgens mij gebeurt dat niet zo vaak dat deze vergissing in een vernieuwde situatie wordt gemaakt. Tot voor kort ging het nieuwe abonnement namelijk ook meteen in met het nieuwe toestel en verlenging van het abonnement. Inmiddels zijn we 2,5 maanden verder en kan ik nog 3,5 maand wachten.

Heel simpel: foutje KPN agent - ik had andere beslissing genomen als ik dit had geweten - KPN heeft regels veranderd: lijkt me toch alleszins redelijk dat we tot een compromis komen met elkaar: dus het nieuwe abonnement drie maanden eerder in laten gaan, dus vanaf 1 november. Dus niet zoals nu: alleen KPN draait nergens voor op.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Mobiel

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Mobiel nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door vriesdepeter