Klacht: niets wijzer van schadeclaim na 10weken.

op 12 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een gitaar laten verzenden vanuit duitsland naar mijn adres in nederland. hierbij is de gitaar aan de hals gebroken bezorgd door dhl.
de gitaar zat goed verpakt in speciale gitaarhoes en stevige kartonnen gitaardoos als omdoos-verpakking.
ik heb direct contact met de verzender in duitsland opgenomen en die gaf te kennen dat de ontvanger moet reageren bij de nederlandse dhl.(dit staat ook in de duitse dhl voorwaarden!!(zie bijlage).
Ik heb klantenservice 3x gebeld en na veel navraag door de dhl dame moest ik cn24 formulier invullen en foto”s bijvoegen van de schade en doos en pakketlabel. Ik heb alles keurig netjes doorgestuurd. na zeer veel mailverkeer, omdat het cv24 formulier in het engels is en zeer onduidelijk wat de termen betekenen, werdt mijn schadeclaim claimbaar gemaakt en kon het naar de parcel-claimafdeling.
eenmaal op de claimafdeling (paar weken verder!!) moest ik ineens een nederlands schadeformulier invullen met alle foto’s, dus alles van voor af aan!!!
alles was ontvangen door Samir van de claimafdeling die wel netjes reageerde op mijn mails.
Ik kreeg ineens een mail dat er een onderzoek ging starten en dit wel 8 a 10 weken kon duren….Pardon!!! ik kreeg er beetje een punthoofd van.
Na 9 weken heb ik een mail gestuurd hoe het ervoor staat en kreeg bericht terug dat de verzender in duitsland had moeten reageren omdat die een contract had afgesloten met de deutsche post(dhl).
Op mijn vraag of dat zin had omdat je binnen 7 dgn. moet reageren en dat hij dan ruimschoots te laat is en het feit dat ik dan compleet verkeerd ben ingelicht bij info klantenservice, en het feit dat de duitse dhl in zijn voorwaarden heeft staan dat de ontvanger in nederland moet reageren ….krijg ik botweg geen antwoord meer….en is hiermee de zaak afgedaan voor dhl parcel-claimafdeling.

Ik vraag mij nu af of sit incidenteel is of dat dhl er een sport van maakt om zo op deze manier van de schadeclaims af te komen ….ik neig naar het laatste gezien ook veel ondernemers dezelfde claimklachten hebben!!

i.i.g. ben ik helemaal klaar met dhl verzendingen.

schade moet vergoed worden.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 augustus 2017 om 13:12 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat er zo veel onduidelijkheid is met betrekking tot uw claim. De afzender is de partij die een claim in kan dienen bij DHL. Aangezien zij de opdrachtgever zijn en de leveringsovereenkomst met DHL hebben gesloten. Er zijn echter uitzonderingen waarbij u in overleg met de verzender eventueel een claim kan indienen. Zoals zij u geadviseerd hebben. Dit gaat echter wel volledig via onze claimafdeling en ik kan u daarover vanuit onze klantenservice niet verder over informeren.

Op het moment dat u een claim indient wordt er een onderzoek gestart waarbij uiteraard contact gelegd moet worden met zowel Duitsland als Nederland aangezien het een internationale zending betreft. Dit proces kan enige tijd in beslag nemen.
Graag wil ik u adviseren een email te sturen naar onze claimafdeling waar u de claim ook heeft ingediend en hier te vragen naar een update over uw klacht. Op het moment dat zij u adviseren de claim via de verzender in te dienen wil ik u adviseren dit zo spoedig mogelijk bij de verzender te melden.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Miranda
DHL Parcel

Heeft op 12 augustus 2017 om 14:52 geantwoord

Hoe kan dhl eenzijdig bepalen of een klacht is opgelost?
Dit kan toch niet!!!
Vr. Groet.

Alle klachten die gemeld zijn door T_on