Klacht: niet wachten v. d. bezorger PostNL

op 12 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zou vandaag een pakket ontvangen van Bol.com deze werd bezorgd tussen 12:30 / 15:30 door PostNL. Toen de bezorger aan belde heb ik via de halofoon aan gegeven dat ik naar beneden kom om het pakket in ontvangst te nemen, bezorger gaf aan of ik de deur wilde openen zodat hij het in het trappenhuis neer kon zetten. Nogmaals aangegeven dat ik naar beneden kom en eenmaal beneden was de bezorger erg kort af moest nog een pakketje afleveren in het portiek naast mij. Heb gewacht totdat hij naar buiten kwam en nogmaals aangegeven dat ik naar beneden zou komen. Antwoord v. d. bezorger dat ik verplicht ben de deur te openen daarop heb ik geantwoord dat ik niet verplicht ben om de deur te openen maar dat ik naar beneden kom om het pakket in ontvangst te nemen. Dit is de derde keer al dat ik dit mee heb gemaakt bij de bezorgers van PostNL. Tevens was de bezorger van PostNL de verrichting v. d. straat ingereden het is een richtingsverkeer (bord aan begin v.d. straat), hij heeft geen ontheffing of iets dergelijks om op deze manier v.d. straat in te rijden.

Gewenste Oplossing:

Dat de bezorger v. PostNL wacht totdat de consument naar beneden komt (als men dat heeft aangegeven) om het pakket in ontvangst te nemen. Niet dat de bezorger het in het trappenhuis neerzet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Alberding, Uit uw bericht begrijp ik dat u niet netjes te woord bent gestaan door één van onze medewerkers. Ik kan me goed voorstellen dat u hier geen fijn beeld bij heeft en graag laat ik dit bespreken met de betreffende bezorger. De bezorger is verplicht om uw zending bij de voordeur aan te bieden en mag u alleen verzoeken naar beneden te komen. In geen enkel geval bent u hiertoe verplicht. Gezien er al eerder een klacht is aangemaakt wil ik u graag informeren dat herhaalklachten zwaarder tellen en in veel gevallen het verschil kunnen maken. Om ervoor te zorgen dat we nogmaals een klacht uit kunnen zetten naar het depot ontvangen we graag de barcode van het pakket dat bezorgd is door deze bezorger. In afwachting van uw reactie verblijf ik. Met vriendelijke groeten, PostNL

Bericht van PostNL

3 weken geleden - Geachte mevrouw Alberding, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende informatie van u nodig. We hebben u daarom een e-mail gestuurd maar hebben tot op heden nog geen reactie van u ontvangen. Om u zo goed mogelijk verder te kunnen helpen ontvangen we graag de gevraagde informatie van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht tanja64

3 weken geleden - Geachte heer, U heeft gevraagd om de ... code van het verzonden pakket wat bezorgd is door PostNL. Helaas heb ik deze niet meer het was een pakket van Bol.com. Ik vind dat als ik aangeef aan de bezorger dat ik naar beneden kom om het pakket in ontvangst te nemen, dat hij niet kan verplichten om al vast de deur te openen (dat is mijn recht als bewoner zijnde). Helaas doe ik de deur pas open als ik beneden ben om het pakket in ontvangst te nemen. Als dat niet mag dan ga ik in het vervolg een andere methode bedenken dat ik mijn pakket zelf ophal bij een afhaal punt. Tevens vind ik het vreemd dat u nog meer gegevens wil hebben om de bezorger erop aan te kunnen spreken,terwijl ik volgens mij alle benodigde gegevens heb vermeld in mijn klacht. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke dank, T. Alberding

PostNL

Heeft op 27 december 2017 om 09:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Alberding,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Echter kan ik zonder de barcode geen klacht opmaken. Ik hoop dat dit niet meer zal gebeuren. Mocht dit toch het geval zijn noteer dan de barcode van het pakket en meldt het dan bij ons.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 27 december 2017 om 10:39 geantwoord

Geachte heer,
Als consument zijnde bewaar je niet standaard de barcode van elk pakket die bezorgd wordt. In voorgaande klachten is er geheel niet gevraagt om een barcode om de betreffende chauffeur op zijn gedrag aan te spreken, de klacht is toen wel goed afgehandeld door Post.nl.
Wil dit toch onder uw aandacht brengen.
Met vriendelijke dank,
T. Alberding

Alle klachten die gemeld zijn door tanja64