Klacht: niet verholpen codering

op 18 juli 2017 over Dynamiet Nederland in de categorie Financiële hulpverlening

Na beloftes en zelfs een brief van dynamiet Nederland dat mijn codering verwijderd zou zijn ben ik helaas langer de pineut dan gepland.
alles zou verwijderd worden en ik zou zelfs BKR vrij zijn dat werd mooi door Dynamiet bevestigt per brief echter klopte dit niet.
ING creditcard schuld opgelopen zelf alles in 2011 afbetaald echter was het incassobureau failliet gegaan en mocht ik in 2014 nogmaals 35 euro administratie fee betalen hierdoor is de termijn van 2011 naar 2014 gegaan.

ben tevreden als alles nu verwijderd word of terug gezet word naar 2011 want ben al ruim 6 jaar van deze schuld af en mijn termijn duurt dus nu 8 jaar ipv 5 en dat is nu wat ons belemmert om een huis te kopen.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynamiet Nederland over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Dynamiet Nederland in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynamiet Nederland een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynamiet Nederland

Heeft op 10 augustus 2017 om 16:37 geantwoord

Geachte relatie,

Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om uw onvrede kenbaar te maken.

Uit uw dossier valt op te maken dat op uw BKR overzicht van 6 mei 2014 geen registraties vermeld stonden. Daarom hebben wij u destijds inderdaad een brief verstuurd inhoudende de mededeling dat u niet negatief geregistreerd stond. Echter, ongeveer drie weken na het versturen van de brief hebben wij kennis genomen van een nieuw BKR overzicht. Daar stond een registratie op van ING Bank. Vervolgens zijn wij voor u aan de slag gegaan. Naar uw weten was het krediet volledig afgelost. U heeft van ING Bank echter een brief ontvangen inhoudende de mededeling dat er nog een bedrag à €158,71,- open stond. U heeft dit bedrag vervolgens netjes betaald. Er was echter geen sprake van administratiekosten. ING Bank heeft namelijk aangegeven dat genoemd bedrag onderdeel was van de hoofdsom. De in 2011 gemelde einddatum is destijds dan ook per abuis geplaatst. Door ING Bank is dit eveneens erkend. Door betaling van het genoemde bedrag is er een einddatum geplaatst in 2014, waardoor uw registratie in 2019 automatisch wordt verwijderd.

Wij betreuren het u niet verder van dienst geweest te kunnen zijn. Helaas zien wij op dit moment geen mogelijkheden verdere stappen in uw dossier te ondernemen. Wij houden uw dossier in de gaten en hopen u in de toekomst verder van dienst te kunnen zijn.

Heeft op 10 augustus 2017 om 16:47 geantwoord

Makkelijk politiek antwoord zonder oplossing en veel bla bla en wel geld opstrijken. De bkr uitdraai liet altijd de ING zien dus verhaal is echt bullshit!

Bericht van Dynamiet Nederland

6 dagen geleden - Geachte relatie, Hetgeen u stelt is onjuist. Op het BKR overzicht d.d. 6 mei 2014 met kenmerk 14040897 staat immers vermeld dat u onbekend bent in het CKI. Op het BKR overzicht van 27 juni 2014 is de registratie van ING Bank wel te zien.

Alle klachten die gemeld zijn door Steven081980