Klacht: niet tijdig aansluiten

op 21 september 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Beste klantenservice,

Ik heb een nieuwe woning gehuurd. Kreeg brief van de netwerkbeheerder Liander dat ik met een spoedaanmelding zo snel mogelijk een nieuwe energieleverancier moet regelen omdat ik anders afgesloten wordt.

Ik heb daarom voor jullie gekozen via easyswitch.nl. Heb daarbij aangegeven dat beoogde startdatum contract 22 september is zodat ik niet afgesloten wordt en ik afzie van de standaard 14 dagen bedenktijd.

Nu zie ik tot mijn verbazing echter via mijn Oxxio dat belevering pas vanaf 14 oktober zal zijn. Dit klopt dus niet. Kunnen jullie bevestigen dat jullie vanaf 22-9 zullen leveren en ik dus niet afgesloten zal worden?

Alvast bedankt,

spoedoverstap niet juist behandeld

Tim Rottier,

klantnummer 37797942

als ik 22-9 geinformeerd wordt en mijn aanmelding uiterlijk 25-9 goed verwerkt is zodat ik niet afgesloten wordt

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 26 september 2016 om 13:57 geantwoord

Beste Tim,

Bedankt voor het indienen van jouw klacht.
Spijtig dat je een bericht van de netbeheerder hebt ontvangen dat je je z.s.m. dient aan te melden. De aanmelding die je hebt gedaan is als een overxstap geweest en vandaar dat de datum van 14 oktober genoemd wordt, omdat een overstap ongeveer 4 weken duurt.
N.a.v. jouw e-mail die je eerder hebt gestuurd, hebben we geprobeerd telefonisch contact op te nemen afgelopen vrijdag. Helaas hebben wij je niet kunnen bereiken. Ik adviseer je om contact op te nemen met de desbetreffende afdeling op 0800-1401 om dit snel geregeld te krijgen en wij Liander kunnen doorgeven dat alles op tijd in orde is.
We vernemen graag telefonisch van je!

Malika
Oxxio

Heeft op 27 september 2016 om 11:45 geantwoord

Beste medewerker klantenservice,

Ik had geen gemiste oproep of voicemail. Mijn vraag is niet behandeld of beantwoord zoals wel beloofd wordt op jullie website. Ik ga er vanuit dat jullie dit alsnog oplossen. Aangezien jullie website en app niet goed werkt heb ik via de mail mijn meterstanden doorgegeven. Ik werd zojuist door 1 van uw medewerkers gebeld waarbij aangegeven werd dat alleen een andere afdeling mij kon helpen en dat u mij zou doorverbinden. Na doorverbinden kreeg ik echter niemand aan de lijn maar een bandje waarin aangegeven werd dat het nummer niet bereikbaar was en ik het later opnieuw moest proberen. Graag onderstaande meterstanden verwerken. Als dat niet zo kan wordt ik graag teruggebeld door degene die mij daarmee kan helpen.

elektriciteit: 6000

elektriciteit 2: 8646

gas: 2710

water: 449

Ik ga er vanuit jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben en ga er vanuit dat jullie alles tijdig regelen.
Indien jullie nog vragen hebben hoor ik het graag. Ik sta jullie graag te woord, mocht ik er niet zijn dan ontvang ik graag een bericht op mijn voicemail.

Tim Rottier

Bericht van Oxxio

2 maanden geleden - Beste Tim, Zonde dat je niet goed bent doorverbonden. Helaas hebben we te kampen met een telefoonstoring waardoor dit voor kwam. De spoedaanmelding is inmiddels geregeld. Morgen is dit bekend bij de netbeheerder. Je ontvangt nog bericht per e-mail over het termijnbedrag e.d. De meterstanden zijn ook verwerkt. Het komt gelukkig op tijd in orde. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Malika Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door tim_rottier@hotmail.com