Klacht: Niet-thuis briefje

op 04 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn huisgenoot en ik ontvangen regelmatig pakketjes, omdat het ook wel eens voorkomt dat we beiden niet aanwezig zijn, krijgen we een briefje in de brievenbus dat we het pakketje ergens kunnen ophalen.
Op dit briefje wordt nooit meer ingevuld dan het huisnummer, waardoor we niet weten wanneer deze is langsgekomen en we altijd met zijn tweeën het pakketje moeten ophalen, omdat we niet weten van wie het is.

Altijd een keurig ingevuld briefje.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Zhan, Hartelijk bedankt voor uw reactie. Het spijt me om te vernemen dat de bezorger deze briefjes niet volledig invult en dat dit veel verwarring veroorzaakt. Mijn excuses hiervoor. Hier wil ik graag een klacht over opmaken. Zou u mij hiervoor de barcode van een van de pakketten waarbij dit is voorgevallen willen sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht YKZ

6 maanden geleden - Beste PostNL, In deze gevallen ging het vaak om pakketten waarbij ik geen barcode had, daarom kan ik u nu niet van een barcode voorzien. Deze pakketten kwamen vaak uit het buitenland (niet-EU). Ik kan me hierbij ook niet herinneren dat er op het niet-thuis briefje een code stond, of dat deze niet actief was. Zodra dit weer voorkomt, zal ik hier een melding van maken. Mijn andere klacht gaat over hoe mijn pakketten (niet) worden aangeboden; Het is nu meerdere malen voorgekomen dat ik thuis ben gaan werken of vrij heb genomen, om een pakket te kunnen aannemen. Hierbij heb ik de status van het pakket nauwlettend in de gaten gehouden. Zodra de status van het pakket veranderde, kreeg ik hierover een notificatie via de PostNL app of zag ik dit via de website en bleek mijn pakket bij een van mij buren te zijn geleverd. En in één geval was het pakketje dus voor mijn deur achtergelaten. Ik kan hierbij met 100% zekerheid zeggen dat mijn deurbel functioneert, de visite die bij me langskomt gebruikt deze bel immers ook. De laatste keer dat mijn pakketten zo werden aangeboden, was vorige maand op 3 maart 2017. De barcodes van de pakketten die ik toen verwachtte zijn: 3SMIT1493183, 3SINT0001495945 en 3SBOLD17962149. Met vriendelijke groet, Y. K. Zhan

Heeft op 04 mei 2017 om 19:45 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Zhan,

Bedankt voor alle uitleg en de barcode. Meldt dit inderdaad nog even mocht dit weer gebeuren bij pakketten uit het buitenland.

Wat betreft de andere pakketten waar u de codes van heeft meegezonden hier heb ik een klacht over opgemaakt. U zult hier geen bericht meer over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende van deze medewerker en die zal dit bespreken met de bezorger om dit beter te laten verlopen.

Alle klachten die gemeld zijn door YKZ