Klacht: Niet terug ontvangen

op 06 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

3 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Wesel, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u graag wilt weten wanneer u uw pakket terug kunt verwachten. Graag reageer ik op uw bericht. Aan de hand van uw code heb ik de status gecontroleerd. Door middel van deze code is enkel het traject vanuit Nederland naar Engeland te volgen, volgens mijn informatie is het pakket daar op 16 augustus afgeleverd bij de geadresseerde. Normaal gesproken dient een retourzending te worden voorzien van een nieuw verzendlabel, aangemaakt bij de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Het pakket zal dan ook een nieuwe code krijgen om de zending te kunnen volgen vanuit Engeland naar Nederland. Ik raad u aan om contact op te nemen met de ontvanger in Engeland om na te vragen op welke wijze het pakket retour is gezonden. Indien u een Engelse trackingcode heeft ontvang ik deze graag van u, zodat ik de status kan controleren. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht wick wesel

3 maanden geleden - Zoals vermeldt is het pakketje geweigerd en mee terug gegeven aan de bezorger om het retour afzender te doen. Met vriendelijke groet, Wick Wesel

Reactie van de melder van de klacht wick wesel

3 maanden geleden - Zoals vermeldt is het pakketje geweigerd op huisno.35 en mee terug gegeven aan de bezorger om het retour afzender (naar mij) te doen. Mijn afzender adres stond op het pakketje. Er is ook niet getekend voor ontvangst. Met vriendelijke groet, Wick Wesel

Heeft op 06 september 2018 om 10:13 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Wesel,

Bedankt voor uw bericht en aanvullende informatie. Helaas kon ik uit uw eerste bericht niet opmaken dat het pakket geweigerd is aan de deur. Graag reageer ik op uw bericht.

Het betreft een pakket met TrackTrace naar het buitenland, voor een dergelijke zending is een handtekening voor ontvangst niet noodzakelijk. Ook betreft het een onverzekerde zending, waarbij in dit geval geen onderzoek mogelijk is. Het pakket is volgens de TrackTrace informatie op 16 augustus afgeleverd bij de geadresseerde en is niet als geweigerd aangemerkt. Er zijn daarna geen updates geweest in de TrackTrace gegevens, waardoor het retourproces niet te volgen is. Een pakket wat retour gaat kan tot drie weken onderweg zijn, ik zal u toch moeten adviseren dit verder afwachten omdat onderzoek naar een onverzekerd pakket wat volgens TrackTrace bij de geadresseerde is afgeleverd niet mogelijk is. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door wick wesel