Klacht: Niet rekening houden met gezondheids toestand

op 22 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben in Oktober een jaar werkzaam bij DHL Rockwell Automation gevestigd in Best op de Brem 5. Eind vorig jaar heb ik een ongeluk gehad met de scooter doordat mij geen voorrang verleend werd. Hierdoor heb ik meerdere lichamelijke klachten over gehouden.
o.a Letsel aan beide knieen (stabiliteits problemen in mijn knieen), linker hak en nek/arm.
Hiervoor heb ik MRI’S gehad, onderzoeken , behandelingen bij o.a podotherapie voor een hielspoor wat links in mijn hak zit. Ik heb tussen mijn 6e en 7e nekwervel een beschadigde zenuw.
Ondanks de lichamelijke klachten ben ik gewoon blijven werken, dit heb ik aan mijn supervisor doorgegeven. Ook de bijgevoegde brief heb ik laten zien.

Helaas blijkt nu dat ik dit werk niet kan blijven doen omdat dit lichamelijk te zwaar is. Om te voorkomen dat ik weer de ziektewet in zou moeten gaan ben ik naar mijn supervisor gegaan vandaag en een tussen weg proberen te vinden. Ik heb gevraagd of het mogelijk was dat ik wel kan blijven werken maar mischien een uurtje of hooguit 2 eerder naar huis zou kunnen. Waarop hij letterlijk antwoorde:
Ik kan dit niet maken om jou naar huis te sturen, hierdoor krijg ik scheve gezichten en moeten andere mensen overwerken. Ik kan je niet missen er is heel veel werk. Dus anders meld je maar ziek.

Ik sta er nog verbijsterd van. Hierna heb ik contact opgenomen met mijn uitzendbureau Olympia en zei hebben mij gezegd dat ik me ziek moest melden en naar huis gaan voor mijn rust te nemen.

Dit is een van de zoveelste dingen waardoor ik niet eens meer wil werken voor deze supervisor. Mijn werk is altijd prima geweest, ik heb nooit geklaagd over de klachten die ik heb en zelfs overwerken ben ik mee akkoord gegaan omdat ik het naar mijn zin had. Omdat ik dit echt heel erg ver vind gaan wil ik hierover graag een klacht indienen, aangezien ik in dit warehouse niet de enigste ben waarmee zeer respectloos word omgegaan.

Als ik serieus genomen word, en er gekeken word naar een optie zodat ik gewoon mijn werk kan blijven doen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 22 september 2017 om 13:48 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Wat jammer dat u het gevoel heeft gekregen dat u niet serieus wordt genomen. Uiteraard vinden wij dit erg vervelend en we gaan dit dan ook uitzoeken en opnemen met de depothouder zodat er naar een geschikte oplossing gezocht kan worden.

Vriendelijke groet,

Sanne