Klacht: Niet optijd

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik bestel regelmatig pakketen die via postnl worden verstuurd, dit ging altijd harstikke goed. De laatste tijd gaat er vaak wat mis , de aangegeven tijd dat het pakket bezorgd wordt klopt nooit bezorger komt altijd veelste laat. Als ik niet thuis ben wordt het niet naar de buren gebracht of een ophaalpunt in de buurt. Krijg dan een briefje in de bus dat ze volgende dag weer terug komen. Dit was dus vrijdag 8september ook het geval ze zouden komen tussen 10:30 en 12:30 in die tijd was ik thuis maar niemand langs geweest. Omdat ik een afspraak had moest ik na 12:30 echt weg. Toen ik later terug kwam lag er dus een briefje in de bus dat ze mij gemist hebben dat ze morgen terug kwamen. Ik heb toen in de app van post nl de afleverplek veranderd en ingezet dat ze het bij een postnl punt bij mij in de buurt moesten afleveren voor het geval ik niet thuis was. Dit ging goed en het zou de volgende dag na 15:00 opgehaald kunnen worden. Ik ben daar rond 16:00 geweest en er was niks binnengekomen voor mij. Ze vertelden mij dat ik maandag dan maar terug moest komen. Nu is het maandag en staat er in de app dat de levering is uitgesteld tot volgende werkdag. Ik ben hier totaal niet blij mee er zit voor mij iets in wat ik hard nodig heb. Erg jammer nu moet ik weer een dag langer wachten. Barcode
3S CDHX 1340 8426 6

Gewenste Oplossing:

Pakketen optijd geleverd worden , of dat ze gewoon bij de buren worden geleverd en anders naar een ophaalpunt worden gebracht. Zo ging het eerder bij mij in de buurt altijd maar nu er een nieuwe bezorger is helaas niet. Wat dus erg vervelend is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 12:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Aalst,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. In uw bericht geeft u aan dat uw pakketten regelmatig niet binnen het aangegeven tijdvak worden aangeboden waardoor u de bezorger misloopt. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent, graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route, het tijdvak is daarom altijd een indicatie. Het kan voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is door het tijdvak aan te passen wanneer blijkt dat deze regelmatig niet gehaald wordt. Veel zendingen mogen bij buren worden afgeleverd, het is echter uiteindelijk aan de bezorger om te beslissen of hij het pakket bij de buren bezorgt of het pakket weer meeneemt voor een tweede bezorgpoging. Door omstandigheden in het sorteerproces heeft uw pakket tot mijn spijt vertraging opgelopen tijdens de aflevering bij het afhaalkantoor. Ik zie dat u de zending inmiddels heeft kunnen afhalen bij de afhaallocatie. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Michelle van Aalst