Klacht: Niet oplossingsgericht

Marianne Otterspeer op 05 april 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zojuist contact gehad met DHL over een pakketje dat steeds buiten kantoortijden wordt bezorgd. Daarom gebeld om de tijd, adres of afhaalpunt te wijzigen. Omdat het pakket een kado is voor een collega die afscheid neemt, zit er wel wat urgentie bij. Dit duidelijk uitgelegd en voorgesteld naar een klantvriendelijke oplossing te kijken. Daarom voorgesteld de tijd, adres of afhaalpunt op te halen. Maar de telefoon werd neergelegd en DHL kon niet helpen. Meest bizarre is dat ze niet eens weten wie de chauffeur is!! Ook al is het een collega, ongelofelijk dat collega’s elkaar niet kennen. De flexibiliteit is ver te zoeken.

Omdat het een pakketje betreft waar behoorlijk wat waarde aan wordt gehecht, verwacht ik meer klantenservice. Zelf ben ik ook eigenaar van een bedrijf en in bovenstaand geval zouden wij er alles aan doen om het pakketje bijtijds af te leveren. Er werd niet eens meegedacht aan een oplossing, alleen daarom ben ik al ontevreden. Deze organisatie moet echt nadenken over klantenservice en flexibiliteit. En intern de mensen met elkaar laten kennis maken zodat het een team wordt.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 april 2018 om 08:53 geantwoord

Goedemorgen,
Onze excuses dat de levering niet is gegaan zoals u deze van ons zou verwachten, nog vervelender vind ik het dat er niet voor u is meegekeken naar een oplossing. Dit is niet hoe wij onze service willen presenteren. Zover ik momenteel kan ik zien dat het pakket gelukkig wel is afgeleverd en hoop ik dat de collega toch een mooi afscheid heeft gehad.
Lea
DHL Parcel Webcare

Marianne Otterspeer

Heeft op 05 april 2018 om 09:16 geantwoord

Het is inderdaad goed afgelopen en dat is meer geluk dan wijsheid. Volgens telefonist zou het pakket s avonds afgeleverd worden maar s middags stond de koerier hier. Planning klopt daar voor geen kant!

Alle klachten die gemeld zijn door