Klacht: Niet opdagen op aangegeven tijd

op 12 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wat altijd wel zo handig is als je wat online besteld, is een levertijd. Dus ik hou me de middag vrij aangezien het dan geleverd zou worden en ben ik de ochtend gaan werken. Op het werk open ik de t&t en zie ik dat ze om 10 uur aan de deur hebben gestaan, terwijl de afgesproken tijd na 12.30 zou zijn. Na een chat met een medewerker en een telefoontje weigeren ze te helpen. Er werd aangegeven dat het pakket vandaag nodig was en hun zich niet aan hun levertijden houden. De medewerksters waren beide erg bot en weigerde ons te helpen, niet eens het pakket brengen naar een afhaalpunt. Van ons word verwacht thuis te zijn wanneer het geleverd word, dan mag ik van hun verwachten dat ze zich aan de tijd houden.

Graag zie ik de verzendkosten terug, want nu moet ik het ergens ophalen omdat ik de rest van de week niet aanwezig ben. Als ik het bij een afhaalpunt zou halen kosten het me niks. En eens een hartig woordje met de medewerksters daar, want hoe ze tegen mij en mijn vriend deden is onacceptabel!!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 12 juli 2017 om 17:59 geantwoord

Geachte mevrouw Janssen,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat uw zending niet is aangeboden in het aangegeven tijdvak. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent en vind het erg spijtig te vernemen dat u zo ontevreden bent over de dienstverlening van PostNL. Graag geef ik u een toelichting.

Op internet en in de app wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het kan hierdoor voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. Het tijdvak is daarom nooit een garantie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is, door de tijdvakken aan te passen als blijkt dat pakketten regelmatig buiten het tijdvak worden aangeboden. Op basis van uw gegevens heb ik één van de chatconversaties teruggelezen die u met een medewerker heeft gevoerd. Deze medewerker heeft u netjes en op de juiste manier geïnformeerd en u uitgelegd welke mogelijkheden er wel en niet waren. Voor een vergoeding van de verzendkosten kunt u eventueel terecht bij de afzender van het pakket. De afzender is onze opdrachtgever en de betalende partij, zij hebben aan ons de verzendkosten betaald.

Alle klachten die gemeld zijn door Shannon93