Klacht: Niet op tijd bezorgen

op 13 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op 26-3 een aangetekende brief naar Egypte verzonden die tot op heden nog steeds niet uitgeleverd is.

Ik heb de klantendienst gebeld en die gaven aan dat Egypt Post de brief nog niet afgeleverd heeft bij de ontvanger en het daar stagneert. Ze hebben daar een afspraak mee dat die er enkele weken over mogen doen en ze kunnen ze niet eerder aanspreken dan na die tijd.

Ondertussen is die tijd ook al lang verstreken en heb ik ze weer gebeld en krijg weer hetzelfde te horen, maar dat het nog nog langer mag duren. Ze nemen totaal geen moeite om hun partner in Egypte te bellen dat ze actie moeten ondernemen.

Het gaat echter om een belangrijk stuk met een verloopdatum en als die niet op tijd bij de ontvanger is dan is het niet meer geldig. Dit heeft me 30 euro en een hoop moeite gekost en PostNL doet totaal geen moeite om het probleem op te lossen.

Als PostNL contact opneemt met hun partner in Egypte en ervoor zorgt dat mijn brief deze week bij de ontvanger terecht komt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw,Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden aangetekende brief nog niet is aangekomen bij de geadresseerde in Egypte. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. De door u meegestuurde Track en Trace-code heeft betrekking op een brief die binnen Nederland is verstuurd en op 27 maart 2020 is afgeleverd bij de geadresseerde. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is de Track en Trace-code van uw brief naar Egypte?Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.Met vriendelijke groet,PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht Désirée van Enkhuijzen

4 maanden geleden - RN130131603NLExcuses voor het doorgeven van een andere verzending.

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw, Bedankt voor uw reactie en aanvullende informatie. Graag informeer ik u.Aan de hand van de code heb ik de status gecontroleerd. De zending is nu te lang onderweg, ik kan niet direct nagaan wat hiervan de oorzaak is. Om uit te zoeken wat er aan de hand is zullen we een onderzoek moeten instellen.Helaas heb ik van op dit moment nog u te weinig informatie om het onderzoek op te kunnen starten. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:- Wat is uw volledige adres (compleet inclusief postcode en huisnummer) en uw telefoonnummer? U kunt deze gegevens aanvullen in uw account, deze informatie is niet openbaar toegankelijk. Stuur ze uit privacyoverwegingen niet in een openbare reactie, maar laat ons alstublieft wel in een reactie weten dat u de gegevens heeft aangevuld.Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. Houd er rekening mee dat meldingen via Klacht.nl niet direct opgepakt worden. Voor direct contact met de Klantenservice kunt u contact opnemen met ons via www.postnl.nl Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Heeft op 13 mei 2020 om 18:06 geantwoord

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor het aanvullen van uw gegevens. Ik heb u zojuist per e-mail een formulier gestuurd voor een onderzoek. Indien u dit formulier invult en terugstuurt zullen we het onderzoek opstarten om uit te zoeken wat er met deze zending aan de hand is. Vervolgens zal onze onderzoeksafdeling binnen 12 werkdagen contact met u opnemen over de stand van zaken in het onderzoek. Mijn excuses voor alle overlast.

PostNL Klantenservice

Heeft op 13 mei 2020 om 18:57 geantwoord

Er hoeft geen onderzoek ingesteld te worden want de post ligt gewoon bin EGYpost te wachten. Ze moeten ze daar opdracht geven aan het werk te gaan. Als de brief niet snel bij mijn verloofde aankomt vervalt de uitnoding en moet alles weer opnieuw met de bijbehorende kosten.

Alle klachten die gemeld zijn door Désirée van Enkhuijzen