Klacht: niet op tijd bezorgd; op verzoek van ontvanger bij ophaallocatie afgeleverd

op 11 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Mijn klacht is 3-ledig:
1. het pakket is niet op de aangegeven tijd bezorgd. 1600-1830. Na 1900 briefje in de bus: we hebben u gemist.
2. op track&trace staat Zending gaat op verzoek van de ontvanger naar ophaallocatie. Als ik thuis was om dat verzoek door te geven, had ik het pakket ook wel aan kunnen nemen.
3. Nu is de bezorgtijd veranderd in na 1500. Dat stond er tot 18:30 niet.

1. pakket wordt thuisbezorgd en niet zonder overleg met mij bij een ophaallocatie gedropt.
2. op het briefje van de bezorger staat een tijdstip in minuten nauwkeurig op welk moment deze dan wel aan de deur was.
3. u toont aan dat ik dat verzoek daadwerkelijk heb gedaan. Zo niet, dan graag excuses dat PostNL mij woorden in de mond legt.
4. de track en trace gegevens niet veranderen nadat er een fout is opgetreden zodat ik zogenaamd niets te klagen zou hebben bij PostNL

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 december 2017 om 13:12 geantwoord

Geachte heer den Boer,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om deze status te zien in track en trace. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik dit toelichten.

In dit weekend zijn er, in verband met Black Friday, online heel veel bestellingen gedaan, waardoor vertragingen zijn ontstaan. Hierdoor hebben we sommige pakketten na de eerste aanbiedpoging vervroegt naar een afhaallocatie laten gaan, zodat klanten hun bestelling zo snel mogelijk nog af konden halen. Ik heb hier wel een registratie van gemaakt om te laten bekijken of dit in deze situaties anders in track en trace kan worden vermeld om verwarring te voorkomen.

Alle klachten die gemeld zijn door NiksOpMijnVerzoek