Klacht: Niet op de hoogte gesteld van mijn pakket

op 17 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had laatst een pakket besteld uit het buitenland t.w.v €220,- alleen had PostNL mij niet op de hoogte gesteld, uiteindelijk bleek dat het pakket was aangekomen bij het afhaalpunt zonder dat ik het wist, vervolgens is er een handtekening gezet door Albert Heijn in mijn naam en de afzender zei dat het pakket werd terug gestuurd naar hem nu krijg ik dubbele verzendkosten voor mijn rekening om het pakket nogmaals te verzenden.

Ik verwacht dat ik en de afzender schadeloos worden gesteld, de onnodige kosten terug geboekt en niet nog eens het item uit het buitenland kan gaan ontvangen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 27 december 2017 om 12:30 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Kleijn,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat uw pakket retour is gezonden en dat u hier geen bericht over heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Mocht u vaker pakketten uit het buitenland ontvangen dan heb ik nog een tip voor u. Als u een buitenlandse code heeft dan kunt dit pakket via deze website zelf in de gaten houden;

U kunt de buitenlandse barcode invullen op de plek van de 3S-code en als land kunt u gewoon kiezen voor Nederland en als u dan ook uw postcode invult dan kunt u zien of uw pakket al in Nederland is verwerkt. Als dit het geval is dan krijgt u statusinformatie te zien en ook de Nederlandse barcode.

Het is als geadresseerde echter niet mogelijk om hiervoor een vergoeding te ontvangen. Alleen de afzender kan bij zijn of haar lokale postdienst een verzoek indienen voor restitutie. Dit is internationaal zo afgesproken.

Heeft op 27 december 2017 om 12:42 geantwoord

Ik zou eigenlijk graag mijn geld terug willen

Alle klachten die gemeld zijn door renokleijn