Klacht: Niet ontvangen pakket

op 29 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik bestel veel online en heb een afspraak gemaakt met de pakketbezorger van PostNL dat ik het prima vind als hij pakketten bij de buren aflevert. Nu is er gisteren een pakket volgens Track en Trace bezorgd. Ik was niet thuis, dus ik weet bijna zeker dat de bezorger het bij de buren heeft afgeleverd. Hij is echter vergeten een briefje in de bus te doen. Ik heb PostNL gebeld en gevraagd of zij via het depot de bezorger kunnen bereiken zodat hij even kan doorgeven op welk nummer (ik woon in een groot appartementencomplex) hij het pakket heeft achtergelaten. PostNL weigert dit. Ik moet vijf werkdagen wachten totdat het pakket verschijnt en dan via de verzender een onderzoek laten opstarten, dat potentieel weken kan duren. Daarop heb ik gevraagd hoe ik dan het depot kon bereiken, kon ik een klacht indienen. Dat heb ik gedaan, maar vervolgens kreeg ik te horen dat ik geen terugkoppeling van deze klacht kreeg en dat zij nooit terugkoppelingen geven op klachten. Nadat ik aangaf dat ik dat raar vond werd mij medegedeeld: “Dat kunt u vinden, ik ga nu met het gesprek stoppen, want dit gaat nergens naartoe.”

Als PostNL de kleine moeite neemt om de terugkoppeling van de klacht door het depot aan mij te melden. Het depot gaat namelijk melden waar mijn pakket ligt. En klachten van ontvangers serieus neemt. Het laatste waar ik behoefte aan heb is dat iemand mij vertelt "wat de procedure is". Denk eens even met me mee en dan hebben we vandaag een oplossing.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

2 maanden geleden - Geachte mevrouw van Ruiswijk, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u dit pakket niet heeft ontvangen en ik kan me voorstellen dat u zich hier zorgen om maakt. Helaas heeft u de barcode van dit pakket niet vermeld. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze nog door te geven? Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht ruisw000

2 maanden geleden - 3STKNB527590586. Daarnaast bleek inmiddels dat het pakket bij nummer 58 was neergelegd. Heel toevallig kwam de meneer van dit nummer langs om mij te laten weten dat er 2 (!) pakketten bij hem lagen. Een pakket dus waar ik helemaal niets van wist en 1 pakket dat op "bezorgd" stond. Iedereen kan een fout maken, maar het is natuurlijk van de zotte dat ik als ontvanger niet op de hoogte wordt gesteld dat er ergens in het complex 2 pakketten voor mij liggen.

Heeft op 29 september 2016 om 11:07 geantwoord

Geachte mevrouw van Ruiswijk,

Bedankt voor het sturen van uw bericht. Fijn om te horen dat het pakketje inmiddels is afgeleverd! Mijn excuus voor het feit dat u geen kennisgevingen heeft ontvangen voor de zendingen. Erg onhandig natuurlijk als u niet op de hoogte wordt gesteld van het feit dat er een pakketje voor u klaar ligt op een ander adres.

Naar aanleiding van de melding die door de afzender is gedaan hebben we de bezorger aangesproken op deze fout. Hieruit bleek inderdaad dat de bezorger niet correct gehandeld heeft. Ik ga er dan ook vanuit dat dit in de toekomst niet weer zal gaan gebeuren. Nogmaals mijn excuus voor het voorval!

Alle klachten die gemeld zijn door ruisw000