Klacht: niet ontvangen pakket

op 18 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij hebben iets besteld via internet uit het buitenland, deze is op 7 juni aangekomen in NL maar terecht gekomen in het inklaringsproces van Postnl. Wij moesten een brief terug sturen met een verklaring wat er in ons pakket zit, deze hebben wij op 9 juni verstuurd. Op 15 juni konden wij via de app van postnl zien dat antwoord met informatie over import ontvangen was, en dat ons pakket op 18 juni bezorgd zal worden.. Niet dus… Diverse malen contact gehad met Postnl zowel telefonisch als per klachtwebsite, maar steeds smoezen dat zij hier niks aan kunnen doen, het pakket moet vrij gegeven worden door de douane. Steeds weer andere smoezen, van heb nog even geduld… Ons geduld is op, waar is ons pakket?? Zie bijlage over bezorging, wat dus nooit gebeurt is..

Als wij het pakket eindelijk ontvangen, liever gisteren dan vandaag.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Krook, Uit uw bericht begrijp ik dat u heden nog wacht op het pakket, waarvan bij ons het antwoord met informatie voor import aangifte op de 15e juni is ontvangen. Het is zeer spijtig om te lezen dat u al geruime tijd hier op wacht. Ik heb geprobeerd om te achterhalen waar uw zending is, maar dit is me helaas niet gelukt. Daarom wil ik dit doorzetten naar onze onderzoeksafdeling welke dit gaat onderzoeken. Hiervoor heb ik aanvullende informatie van u nodig om dit in werking te zetten. Kunt u doorgeven, wat de inhoud is van deze zending en eventueel wat de uiterlijke kenmerken zijn? Uiteraard begrijp ik dat het heel vervelend voor u is dat uw pakket nog niet is aangekomen. Ik bied u hier dan ook mijn oprechte excuses voor aan. Ik hoop snel wat van u te horen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Monique Krook

1 jaar geleden - Hallo, Als het goed is staat dat deze afkomstig is van Shenzhen Zastone Technology Co met hun ordernr 75546466621365, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, deze bestelling komt van AliExpress, maar dit staat niet op het pakket (tenminste niet op ons vorige pakket). Dit pakket hebben ze in twee delen verstuurd, het eerste pakket hebben wij wel ontvangen dit was ordernr RS488048491NL. In dit pakket zit een microfoon en beugels dat behoord bij het eerste pakket. Het gaat dus om pakket RS488048488NL / 3SRIMU8559473 daar zitten wij nu al bijna een maand op te wachten. Echt belachelijk dat dit zo lang moet duren, dit behoort bij het eerste pakket waar we nu niks mee kunnen dankzij PostNl. M. Krook

Heeft op 18 juli 2016 om 13:41 geantwoord

Geachte mevrouw Krook,

Bedankt voor uw reactie. De zending waarover u ons contacteert, 3SRIMU8559473, is sinds gisteren af te halen op het postkantoor. U kunt op postnl.nl/ontvangen zien welk postkantoor dit betreft.

Vergeet niet om een geldig ID-bewijs en de tracking code in kwestie mee te nemen naar het postkantoor. Beide heeft u nodig om uw zending in ontvangst te kunnen nemen.

Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over onze een van onze diensten, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door Monique Krook