Klacht: Niet nakomen van eigen opgegeven bezorgtijden

op 09 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via de PostNL.nl/nietthuis-site gekeken wanneer pakket voor de 2e x wordt aangeboden. KGcode gaf aan tussen 16.30-18.30 uur. Ik houd daar rekening mee en ben om 16.20 thuis. Helaas was de bezorger te vroeg. Nu moet ik een dag langer wachten en zelf op pad. Mijn bereidheid om me aan te passen aan de bezorgtijden van PostNL wordt hierdoor steeds kleiner.

PostNL moet afspraken nakomen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 09 september 2016 om 12:01 geantwoord

Geachte mevrouw Grozema,
Hartelijk dank voor uw melding op Klacht.nl. Ik begrijp dat uw zending niet binnen het aangegeven tijdvak is aangeboden waardoor u de bezorger heeft gemist. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting.
Op internet wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Dit tijdstip wordt gebaseerd op eerdere recente aflevertijdstippen in uw wijk. De pakketbezorger is echter wel afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het kan hierdoor voorkomen dat een zending eerder of later wordt aangeboden dan de indicatie. We controleren zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en ondernemen actie waar dat nodig is. Voor het ontstane ongemak bied ik u mijn oprechte excuses aan.

Alle klachten die gemeld zijn door GroNie