Klacht: niet meewerkend

op 02 oktober 2016 over Smilease in de categorie Autoverhuur

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Door omstandigheden kon ik de laatste 2 á 3 maanden van het contract niet meer voldoen aan de maandelijkse verplichting. Hier heb ik hen ook direct van in kennis gesteld. Afspraken gemaakt. Vervolgens heeft mijn schuldhulp bureau dit verder opgepakt en wisten ze van de situatie. Nu eindelijk het laatste achter de rug is en ik met de rest (lees ook smilease) kan betalen gooien ze me ineens voor de rechter. Zeer onmenselijk bedrijf!

Gewenste Oplossing:

Dat zij dit terug trekken zodat we alsnog op een normale manier kunnen oplossen zoals was afgesproken!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Smilease

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Smilease over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Smilease nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Smilease in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Smilease een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Smilease

Heeft op 23 november 2016 om 14:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bij bovengenoemde klant is de betalingsachterstand gedurende een periode van een jaar opgelopen tot haast € 2.000. De achterstand verder op laten lopen was geen oplossing, de leaseovereenkomst is dan ook beëindigd. Vervolgens heeft SmiLease de klant een voorstel gedaan voor een renteloze betalingsregeling waarbij ook nog een deel van de vordering kwijtgescholden werd ( € 616). De klant heeft van dit voorstel geen gebruik gemaakt en heeft niets betaald als gevolg waarvan SmiLease de vordering over heeft moeten dragen aan DAS incasso. DAS is een netjes incassobureau dat zich aan al de geldende spelregels houdt, als echter de klant niet reageert en of niet betaalt dan loopt de procedure door en zal een rechterlijk vonnis gevraagd moeten worden op basis waarvan er beslag op het inkomen van de klant gelegd kan worden. Dit alles leidt voor de klant tot hoge kosten, is niet wenselijk, maar als de klant geen gebruik maakt van de geboden mogelijkheden is het helaas soms onvermijdelijk.

Heeft op 23 november 2016 om 15:55 geantwoord

Eerlijkheid duurt het langst!

Alle klachten die gemeld zijn door yeswecan