Klacht: niet klantvriendelijk en niet meedenken in oplossingen

op 28 juni 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Deze week heb ik via de website een verzendlabel gemaakt voor een pakje. Ik geef onmiddelijk toe dat ik niet goed gekeken heb en in plaats van een pakketlabel een brievenbuspakketlabel (eerste optie die gegeven wordt) gemaakt heb. Ik wilde vandaag mijn pakje versturen maar zag mijn fout. Ik was toen al bij het servicepunt waar het meisje achter de balie mij ook niet verder kon helpen omdat zijn helemaal niets wist over DHL. Ze was wel behulpzaam en heeft me telefonisch in contact gebracht met, ik denk, de klantenservice. Hier heb ik mijn verhaal gedaan en mijn fout toegegeven en gevraagd of ik met wat bijbetalen van het brievenbuspakketlabel een pakketlabel kon maken. Nou nee, dat kon natuurlijk niet. Dat geld ben ik kwijt, had ik maar beter moeten kijken. Wat ik wel kon doen was een nieuw label kopen en deze keer voor een pakket. Dubbele kosten dus voor mij. Ik heb aangegeven aan deze mevrouw dat ik dit zeer klantonvriendelijk vind van DHL en dat ik nooit, maar dan ook nooit meer iets zal versturen met DHL. Deze klant zijn jullie kwijt. Ergens, diep in mij, hoop ik toch dat jullie mij tegemoet willenkunnen komen met deze vergissing. Anne-Meta Hutten

Dit veld is toch bedoeld om iets in op te schrijven als ik tevreden ben? Nu wordt mij gevraagd om mijn gewenste oplossing. Nou, die is simpel. Geef mij maar mijn geld terug. Pakje is inmiddels via een andere weg verstuurd.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juni 2019 om 14:51 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat u telefonisch niet goed te woord bent gestaan. Voor een label dat u niet gebruikt, kunt u uw geld uiteraard terugvragen. Dit gaat via een restitutieformulier.
Ik heb u daarom zojuist een mail toegestuurd met daar in het restitutieformulier en de instructie die daarbij hoort.

Nogmaals mijn excuses dat u dit niet meteen is uitgelegd.

Jasmin
Customer Service Agent
DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door Anne-Meta