Klacht: Niet in staat een brief binnen Nederland te versturen

op 08 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte,

Ik heb op 12 januari een (niet aangetekende brief) brief verstuurd die nooit is ontvangen op het geadresseerde adres binnen Nederland. Ik heb vervolgens contact met jullie opgenomen en hier een case voor aan laten maken Casenummer 04094217. Tot op de dag van vandaag heb ik nooit meer iets van jullie hierover vernomen. Aangezien dit belangrijke informatie betrof die voor een bepaalde datum op de plek van bestemming zou moeten zijn heb ik afgelopen maandag dit nogmaals moeten versturen maar toen aangetekend met de nodige kosten. Het betrof hier 2 originele werkgeversverklaringen ivm aanvraag hypotheek. Mijn vrouw en ik waren dus genoodzaakt om wederom een nieuwe werkgeversverklaring te moeten aanvragen bij onze werkgever. Inmiddels is de eerste brief retour ontvangen op het afzender adres. Op beide brieven staat het zelfde postcode en huisnummer vermeld en bij retour ontvangst was de postcode doorgestreept.

Waarom kunnen jullie een niet aangetekende brief niet correct bezorgen en een aangetekende brief met het zelfde adres wel?

Op de eerste brief stond zat een postzegel van €1 euro en voor de aangetekende brief heb ik €8.40 moeten betalen. Dit komt uit op een €9.40 om een normale brief van 20 gram binnen Nederland te versturen. Ik vind dit ronduit schandalig en zou het niet meer dan normaal vinden dan PostNL uit coulance de €8.40 vergoed om deze fout te herstellen.

Ik kan de eerste brief waarop de postcode is doorgekrast eventueel met jullie overleggen, en ik heb de barcode van de aangetekende brief als bewijs.

Ik ga er vanuit dat jullie zo spoedig mogelijk contact met mij opnemen om aan te geven hoe jullie deze blamage netjes kunnen oplossen.

In afwachting van uw reactie.

Groet,

Gewenste Oplossing:

Als ik tenminste de €8.40 retour ontvang

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer van Doorn, Erg spijtig om te vernemen dat uw briefpost zending met daarin belangrijke documenten niet bezorgd kon worden en weer retour is gekomen. Uiteraard excuses voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan. U heeft vervolgens dezelfde documenten alsnog verzonden, maar dan Aangetekend. Deze zending is wel juist aangekomen. U zou nu graag het verschil in kosten terug willen ontvangen. Ik informeer u hier graag over. Voor wat betreft de aangetekende zending kan ik geen vergoeding geven. U heeft er voor gekozen om het alsnog opnieuw als Aangetekende zending te versturen. Hierbij hebben wij onze diensten uitgevoerd zoals procedure. Voor de briefpostzending welke weer retour is ontvangen, kan ik opnieuw een klacht indienen zodat wij onze processen kunnen verbeteren. Hiervoor heb ik echter wel het adres nodig van de geadresseerde. U geeft aan dat u het eerste poststuk kunt overleggen. Graag ontvang ik deze van u in de bijlage. Dan kijk ik wat ik hierin verder voor u kan betekenen. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer van Doorn, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht pipo the clown

10 maanden geleden - Geachte, Aangezien jullie niet in staat waren een normale brief van 30 gram binnen Nederland te bezorgen, was ik genoodzaakt de brief aangetekend te versturen om maar zeker te zijn dat deze zou worden bezorgd. Met die reden vind ik het dan ook diep triest als jullie aangeven dat ik alleen de €1,- verzendkosten van de niet aangetekende verzending van jullie vergoed kan krijgen. Gr, R

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer Van Doorn, Ik begrijp uw reactie. Echter kunnen wij om eerder genoemde reden niet overgaan tot een vergoeding van het aangetekend poststuk. Mocht u alsnog een klacht aan willen laten maken over het reguliere poststuk, ontvang ik graag de eerder gevraagde gegevens. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

10 maanden geleden - Geachte heer van Doorn, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 16 februari 2018 om 08:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst.
Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij meer gegevens en/of aanvullende informatie van u nodig.

Wij hebben u daarom onlangs om aanvullende informatie gevraagd en een herinnering gezonden met het verzoek om aanvullende informatie. Helaas hebben wij tot nu toe geen antwoord van u ontvangen.

Wij gaan er dan ook van uit dat uw klacht inmiddels op een andere wijze is opgelost.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door pipo the clown