Klacht: niet in behandeling nemen van een claim

op 05 augustus 2016 over Dynasure in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een maand of twee/drie geleden heb ik een claim ingediend voor het laten repareren van mijn telefoon. Mijn telefoon was gevallen en de volume knoppen werkten niet meer naar behoren. Deze claim is netjes in behandeling genomen en na wat gebel heb ik een andere telefoon ontvangen.
Deze telefoon bleek echter direct al problemen te hebben, het display vertoonde spook-gedrag. Er leek op het scherm gedrukt en geveegd te worden terwijl ik het scherm niet aanraakte. Ik heb dit even aangekeken, een reset etc uitgevoerd, maar na verloop van tijd begon het probleem steeds vaker op te treden en heb ik besloten een nieuwe claim te starten. Ik heb probleem uitgelegd in de claim online, vervolgens na moeten bellen omdat zij meer info nodig hadden. De medewerker welke ik toen sprak gaf aan dat het hoogstwaarschijnlijk onder de garantie zou vallen dus heeft de claim op die manier ingediend.
Nu blijkt afgelopen maandag 1 augustus dat er gebruikers schade is geconstateerd (lees krassen/deuken) waardoor de claim dus niet onder de garantie valt en of ik even €400 wil aftikken. Dit ben ik uiteraard niet van plan omdat ik in principe overal voor verzekerd ben. Wederom een hoop telefonisch contact gehad, maar ik moest toch echt de €32 onderzoeks-kosten betalen en mijn telefoon terug laten halen om er vervolgens een nieuw claim van te maken.
Dit gedaan, gisterenochtend 4 augustus weer telefonisch contact werd mij gegarandeerd dat mijn telefoon dezelfde dag nog bij mij thuis zou zijn, omdat de nieuwe claim allee in behandeling genomen kan worden mits ik de telefoon zelf in bezit heb. Gisteren geen telefoon ontvangen maar nu uiteindelijk vandaag wel. Direct gebeld om mijn nieuwe claim in behandeling genomen te laten worden, wederom heel het verhaal opnieuw uit moeten leggen.
Tot mijn verbazing kreeg ik binnen een half uur een mail met een afwijzing “Op basis van de door u verstrekte informatie kunnen wij niet vaststellen of er sprake is van een gedekte storing of schade/beschadiging.”. Direct terug gebeld maar ik kon dus niemand van de klachtenafdeling te spreken krijgen, kan alleen per email.
Dus ik heb zojuist direct een email gestuurd naar de klachtenafdeling en daar moet ik nu dus op wachten.

Gewenste Oplossing:

Als mijn telefoon gerepareerd word van alle klachten, waar ik dus ook voor verzekerd ben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynasure over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynasure in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynasure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynasure

Heeft op 05 augustus 2016 om 14:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer De Roo,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Indien een geleverd toestel niet goed functioneert, pakken wij dit op onder de garantie, garantiedefect betekend software problemen en geen uiterlijke schade. U heeft aangegeven dat het toestel spookgedrag vertoont en dat het toestel geen uiterlijke schade had behalve wat gebruikerssporen.

Het toestel is toen aangemeld en opgestuurd ter reparatie, tijdens de controle in het reparatiecentrum zijn ze tot ontdekking gekomen dat het toestel krom staat. Wanneer dit het geval is, is het geen garantie meer maar kan er een nieuwe schadeclaim ingediend worden. Het toestel wordt dan terug gestuurd.

U heeft een nieuwe schade claim ingediend echter kunt u geen incident benoemen waaraan u deze schade heeft aan overgehouden. De claim is afgewezen. Indien u het hier niet mee eens bent, kunt u een klacht indienen op het volgende e-mail adres: klacht.ace@dynasure.eu

Excuses voor het ongemak en alvast een fijn weekend toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Renate
Wecare Dynasure

Alle klachten die gemeld zijn door kderoo