Klacht: niet houden aan beslagvrije voet

op 09 september 2016 over UWV in de categorie

in augustus maakte het uwv om een foutieve overboeking te maken naar de deurwaarder. Ik heb een schuld, maar mijn beslagvrije voet is 1478 euro. Vorige maand maakte het uwv een fout en stortte teveel naar de deurwaarder. dat kan gebeuren, een vergissing is menselijk. De deurwaarder nogmaals een brief aan het uwv gedaan met de juiste beslagvrije voet. Waarop het UWV zelfs een bevestigingsbrief terug heeft gestuurd aan de deurwaarder dat het bedrag is aangepast. dat was op 10 augustus. Deze week meerdere maken naar het uwv gebeld, om te vragen of het nu wel goed kwam. Wij werden als zeikers gezien, dit gebeurde echt geen 2x, wij moesten vertrouwen hebben. Nou.. Tot we de specificatie binnen krijgen en nu werkelijk het gehele bedrag naar de deurwaarder is overgemaakt. Echt ALLES! Dus gelijk weer gebeld, en volgens mevrouw van het UWV was een vergissing menselijk. tsja, die kunnen wij.. We moesten het maar bij de deurwaarder weg zien te regelen. Dus ze maakten van het probleem van het uwv, gewoon nu een probleem voor de deurwaarder. ik kan mij echter niet herinneren dat die mijn uitkering betaald, dat was echt het UWV. Deurwaarder gebeld ( die overigens wel heel vriendelijk is, ze storten het terug als zij het zien, maar dat kan nog wel een paar dagen duren) . uwv is erg laks.. het komt vanzelf wel terug. Ja, zij hebben eten en een dak boven hun hoofd. Dit is al de zoveelste keer dat het fout gegaan is, en ik ben dat geld nu echt nodig. Ik vind het dan ook wel erg slordig dat het UWV zin administratie zo slecht op orde heeft. Een spoedboeking was niet meer mogelijk, dat moest voor 11 uur. en ja, ze belden mij pas om 10:50 uur terug. Terwijl ik de hele week er al achter aan bel.. Het is niet de fout van de deurwaarder, maar van het UWV. Toen werd gezet dat ze wel een voorschot op september konden doen, maar dat dat ook pas na het weekend kon. in eerste instantie hebben wij nee gezet, maar omdat het geld van de deurwaarder toch nog wel een goede week op zich kan laten wachten, willen wij alsnog dat voorschot, zodat we dingen kunnen regelen en betalen. Echter nu ik het uwv weer belde, werd er ijskoud gezet dat dat niet kon. Maar de zaakwaarnemer vanmorgen zij dat dat wel mogelijk was. helaas heb je daar nooit geen nummers van, en de telefoniste was wel erg arrogant om gelijk te zeggen dat de zaakwaarnemer niet nog eens ging bellen. je staat als mens, gewoon te smeken om je eigen geld…

Als het UWV alsnog het voorschot van september met spoed kan overboeken, zodat we rekeningen kunnen betalen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door astermar