Klacht: niet goed afgehandelde klacht

op 05 oktober 2011 over Holland International in de categorie Online Reisbureaus

Hierbij wil ik een aantal klachten doorgeven van onze vakantie in Turkije. Het gaat om Eftalia resort in Alanya geboekt via Holland International.
Reisovereenkomst/factuur: 3268/618/1

1 Spekgladde tegels:
De eerste dag van onze vakantie gebeurde het onvermijdelijke. Het dochtertje van onze vrienden( 6 jaar) gleed uit precies op een scherpe rand van de douches onder de glijbanen en had een flinke snee in haar hoofd.. Naar de dokter en ze moest gehecht worden. Zeven hechtingen in totaal en ze mocht uiteraard een paar dagen niet zwemmen. Bij de Hostess een melding(klacht) gemaakt van de zeer gladde tegels,maar ze had er nog nooit een klacht over gehad. Wel raar dat precies in onze vakantie heel veel mensen waren gevallen en afgevoerd werden naar het ziekenhuis.

2 Ligbedden bij het zwembad:
Er staat dat je vanaf 8 uur je handdoek mag neerleggen,maar als je de wekker niet om half 7 had gezet dan had je mooi geen plek meer. Ook hiervan een klacht gemaakt en de Hostess beloofde dat het de volgende dag vanaf 8 uur zou zijn. Wij toch maar de wekker om 7 uur gezet en bij aankomst om 10 over 7 zeiden ze dat het vanaf 8 uur was. Dus terug naar de kamer,om 8 uur weer terug en wat bleek? Hadden ze toch om half 8 weer de linten weggehaald dus mooi geen plek meer. Toch weer iedere ochtend de wekker moeten zetten om half 7,want het ging gewoon zo door. Het leek wel een marathon,iedereen rende naar een bedje voor een plek!!! Toch van de gekke dat je in je vakantie zo vroeg op moet!!!!! De Hostess had ons een voorstel gedaan om naar een 5 sterren hotel te verhuizen,maar wel tegen een flinke vergoeding. Hier zijn wij uiteraard niet op in gegaan.

3 Eten:
Iedere middag en avond hetzelfde. Het hotel was vol en om dan 1 bak patat neer te zetten voor zoveel mensen vonden wij niet normaal. Je stond gewoon 15 a 20 minuten te wachten voor een bordje patat.

4 Ijs:
In de brochure staat ijs van 13.00 uur tot 17.00. Ook voor in het restaurant stond dit aangegeven,maar nee hoor alleen ijs tussen 14.00 en 16.00 uur.

5 Glazen:
Van de glazen was vaak een stuk af en als je dit dan meldde dan zeiden ze oke en liepen dan gewoon weer weg. Ook hadden de plastic bekers een hele scherpe rand en 9 van de 10 bekers en glazen waren ook nog eens vies. Er waren te weinig bekers en glazen waardoor ze direct uit de vaatwasser kwamen en ontzettend warm waren. Lekker hoor bier of limonade in een warm glas. Alles was gelijk lauw.

6 Sterren:
Volgens veel gasten had het hotel al een ster minder gekregen. Via mensen die”redt mijn vakantie”hadden gebeld kregen wij te horen dat dit inderdaad waar was. Meer dan 3 sterren is dit hotel inderdaad niet waard,maar we betalen wel voor een 4 sterren hotel!!!

7 Zwembadwater:
Het water was in de ochtend bij de glijbanen al troebel laat staan hoe het in de middag eruit zag. Wij zijn met zijn achten op vakantie geweest en daarvan hadden er 6 oorontsteking en zelf loop ik met 2 ontstoken ogen. Het water werd dan ook niet goed gefilterd en we hebben 1 keer in de 2 weken gezien dat er een monster werd genomen. Iedereen in het hotel klaagde over oorpijn!

8 Tussenlanding Heraklion:
Na aankomst op Hiraklion moesten we het vliegtuig uit omdat deze moest tanken. Met de bus naar een of ander hok gebracht waar we na 10 minuten wachten moesten meelopen en allemaal kregen we een boarding pass(waar deze goed voor was weet ik nu nog niet). Nadat we langs de bagagebanden waren gelopen,gingen we naar buiten waar we na 5 minuten lopn bij de ingang van het vliegveld naar binnen moesten en onze paspoorten moesten laten zien. Ook moesten we weer al onze bagage laten checken weer alles uit af en weer aan. Daarna moesten we naar gate 1 waar we direct weer met de bus naar het vliegtuig gebracht werden. Leuk hoor zo’n tussenlanding met 4 jonge kinderen. Dit alles heeft zo’n uur geduurd. Een tussenlanding oke, maar zo?

We gaan ieder jaar op vakantie en ook vaak naar Turkije en we zijn beslist geen zeurders,maar dit was echt beneden peil! We zouden het ook zeer op prijs stellen als Holland International hier iets aan doet en ook zeker naar ons toe!!!!!

eerste antwoord van Holland International :

Haveneind 2
4761 BZ Zevenbergen
3268
Kenmerk 628211 , Hl, 2011300357 wN
Betreít Uw reis naar Turkse Rivièra (Turkije)
rereroon 053-4880055
Fax 053-4880575
Datum I augustus 20’l’l
Geachte mevrouw Davids,
ln uw e-mail van 21 juli brengt u ons op de hoogte van uw ervaringen tijdens uw vakantie in
hotel Eftalia Resort in Turkije. Wij geven graag een reactie op de door u aangegeven punten.
Wij vinden het erg vervelend te vernemen dat een kindje in uw gezelschap is gevallen en
hierdoor een aantal dagen niet heeft mogen zwemmen. Wij hopen dat zij inmiddels is hersteld
en wensen haar veel sierkte bí haar eventuele verdere hersiel. ln onze Algemene
Voorwaarden wordt aangegeven dat het kan voorkomen dat er bÍ grote accommodaties niet
genoeg ligbedden zijn voor het aantal aanwezige gasten. Wij begrijpen dat dit niet prettig voor
u is geweesl Wel zijn wij het met u eens dat het hotel goed moet toezien dat alle gasten zich
aan de regels houden en zelf ook de huisregels naleven. De ervaringen van onze reizigers over
de variatie van de maaltijden kunnen zeer verschillend zijn. Smaak en verwachtingen spelen
hierbij een grote rol. Wel mag u verwachten dat de geserveerde hoeveelheid genoeg is voor
het aantal gasten. Het kan voorkomen dat een accommodatie de tijden van de all-inclusive
formule aanpast. Voorgaande informatie wordt vermeld in onze Algemene Voorwaarden
onder kopje Verzorging. WU zÍn hiervoor niet verantwoordelijk. Onze reisleiding heeft u een
ander vijf sterren hotel aangeboden, u bent hiermee niet akkoord gegaan omdat u nog maar
een week zou blijven. Wanneer u uw problemen eerder bij ons reisleiding had gemeld, had zij
de mogelijkheid gehad om u ter plaatse een oplossing te bieden. Een reisorganisatie moet de
mogelijkheid kunnen krijgen om de problemen ter plaatse op te lossen zoals vermeld in de
ANVR-reisvoorwaarden.
Het kan voorkomen dat u tijdens een tussenlanding het vliegtuig moet verlaten. Wij kunnen
ons voorstellen dat dit niet prettig voor u is geweest omdat u met kleine kinderen reisl Het
verlaten van het vliegtuig heeft te maken met veiligheidsredenen. Wel mag u verwachten dat u
voldoende wordt geïnformeerd door het personeel.
Holland lnternational hecht waarde aan de kwaliteit van haar reizen. Mede dankzij uw reactie
zijn wij in staat ons aanbod te controleren en waar nodig te verbeteren. Uw opmerkingen
worden door onze verantwoordelijke manager met het hotelmanagement besproken zodat zij
van uw opmerkingen op de hoogte zijn.
W van der Veen
V

Wij zijn tot nu toe totaal niet tevreden , het enige wordt gezegd dat het betreurd wordt dat mijn dochtertje gevallen is en verder wordt er alleen verwezen naar de voorwaarden.
Wij hebben opnieuw een klacht neergelegt alleen daar is tot nu geen antwoord op gekomen.

Wij zijn benieuwd met wat voor aanbod Hol.int.gaat bieden om ons wel tevreden te stellen.

Alle klachten die gemeld zijn door melissa06